וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביואיק? סימן שאתה צעיר יותר

14.4.2010 / 9:39

חידוש הדגמים של ביואיק מושך לקוחות צעירים יותר מבעבר. הגיל הממוצע לרוכשי המותג בארה"ב ירד בשבע שנים ל-65

הגיל הממוצע לרוכש מכונית ביואיק חדשה צנח בשנים האחרונות מ-72 ל-65 שנים, כך על פי סקר שערך אתר 'אוטואקנומי' האמריקני. מותג ביואיק נתפש במרבית ימיו כמוצר הנתפר לקשישים שאינם נודדים יותר מעשרה ק"מ בשבוע, אולם החייאתו המחודשת (שלא לומר הצלתו) על ידי פריץ הנדרסון שהתעקש להשאירו בשליטת GM וכן רענון השורות עם השקת הלה-קרוס החדשה והריגל ספורט-סדאן, הפיחו בריזה צעירה בגלגליו.

השינוי הגדול לנוכח הירידה לפרטים הקטנים ואיכות ההרכבה המוקפדת, גורם להתעניינות נרגשת בביואיק שמחזקת את הציביון המפואר שלה. "אני רואה עקביות אצל ביואיק, במהירות", כך אריך מרקל נציג האתר. עוד הוא מוסיף כי "זה מפתיע מאחר והלה-קרוס חדשה בשווקים. התפישה לגביי המותג באמת משתנה, אבל זה ייקח עוד טיפה זמן עד שנראה שינוי דרסטי".

בו בעת, ביואיק מציגה עלייה מתמדת בכמות המסירות בארה"ב. בחודש שעבר זינקו מכירות המותג בשיעור חד של 76 אחוזים, שעה שהלה-קרוס אחראית ל-17 אחוזים בצמיחה בקרב סגמנט המשפחתיות הגדולות וקבוצת הפרמיום הבינונית. עוד בהקשרה של המשפחתית עולה מנתוני המותג כי 30 אחוזים מרוכשי הלה-קרוס הם בגילאי 55 ומטה, מספר כפול מחלקם בין לקוחות הדגם היוצא.

הצערת המותג נעשית על ידי מכלול של גורמים בתוך ומחוץ ל-GM. כרייג באיירלי, בכיר בחטיבת הפרטיות של GM, טוען כי המגמה היא לפתות גילאים נמוכים יותר – 40, 50 ומקסימום 60. "יש לנו מגוון ומיני שיטות כדי לפגוע בקבוצה הדמוגרפית הזאת. הלה-קרוס לבדה עושה עבודה טובה, אבל לנו המשימה לארגן אירועי השקה ומפרטים עשירים בסוכנויות שתואמים את צרכיהם".

באיירלי מתאר כי למרבית הלקוחות החדשים לא הייתה ביואיק בעבר, כלומר מעדיפים אותה על מותג אחר שהיה ברשותם מאחר והאלטרנטיבה הנאה מצאה-חן בעיניהם. "זה מצביע בעיקר על העדפה לצורה חיצונית ואיכויות ייצור. הדגמים הקודמים של החברה לא ממש היו יוצאי-דופן או מעוררי התרגשות במובן הווזיואלי". לקוח מזדמן בביואיק אף תיאר ל'דטרויט נויז' את חווית הרכישה במותג ואמר "15 שנה לא ראינו מהם שום דבר מעניין. עכשיו זה נראה קצת אחרת".

הגעת הלה-קרוס החדשה לישראל לפני כחודשיים, העירה גם אצלנו את המותג מתרדמתו. בשלושת החודשים הראשונים של השנה מסרה היבואנית UMI 227 מדגמי המותג, זאת לעומת 96 בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully