וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט מגששת אצל פיג'ו

14.4.2010 / 10:04

חושבת על צירוף קונצרן PSA הצרפתי לאיחוד עם קרייזלר. הצרפתיים בינתיים מפתחים מנועי טורבו קטנים כתשובה לפולקסווגן

כמה יצרניות רכב תשארנה אוטנומיות בעוד כחמש שנים? על רקע הכלכלה המתנדנדת נראה כי קומץ קונצרנים מרכזיים ירכזו תחת כנפיהם עשרות חטיבות שאיבדו את עצמאותן. קונצרן פיאט שמרבה לעסוק בשנים האחרונות בתזוזות של בכירים, מפעלים ומניות, בודק כעת אם יש מקום לרגל שלישית בדמות קונצרן PSA הצרפתי כצעד האסטרטגי הבא לאחר איחוד קרייזלר.

מנכ"ל פיאט סרג'יו מרצ'יונה טוען כי השידוך הגדול הבא ייצא מצרפת, כלומר יערב את קונצרן PSA. "הם ניסו משהו מורכב עם מיצובישי, כך שסביר שינסו לעשות שוב פעם משהו דומה עם יצרן אחר", כך אמר במסיבת עתונאים שנערכה ברומא. עוד אמר ראש פיאט-קרייזלר כי על מנת לשרוד גלובלית "יצרניות רכב תחויבנה לייצר כחמש מיליון מכוניות בשנה"; רומן בין איטליה לצרפת יניב בפועל כ-6 מיליון כלי-רכב בפרק זמן 14 חודשים.

פיג'ו-סיטרואן חותרת אחר שותפה נוספת, במקביל ליחסיה הטכנולוגים עם ב.מ.וו המייצרת עבורה מנועי טורבו ודיבורים אודות פלטפורמות משותפות. התחרות מול קונצרן פולקסווגן מתחמם על רקע השגשוג והצמיחה בקבוצת הסופר-מיני, שם פיג'ו הייתה מאוד דומיננטית לאורך שנים. יתכן איפוא שדבריו של מרצ'יונה קורצים לה מאחר ופיאט פונטו הייתה למכונית הסופר-מיני הנמכרת ביותר באירופה בשנים עברו.

במישור פנימי ובהמשך לכך, ב-PSA דרוכים לדו-קרב עממי מול פולקסווגן בסדרות המנועים הקטנים. הצרפתים ישיקו עד שנת 2013 מנועי טורבו שלושה צילינדרים כתשובה הולמת למנועי ה-TSI. הקונצרן הצרפתי הודיע לאחרונה כי השקיע סכום של כ-175 מיליון יורו במפעל נוסף שבאמצעיו להפיק כ-320 אלף יחידות מוכנות בשנה.

על הפרק תהיינה שתי יחידות בנזין קטנות – האחת מוגדשת ואילו השנייה אטמוספרית שתערוך את בכורתה מעט קודם לכן. הנפח הבסיסי יהיה 1.2 ל', וההספק צפוי לנוע בין 100 ל-110 כ"ס בשילוב לתיבות ידניות ואוטומטיות. מנועי דיזל אינם חלק מהתכנון, אולם בהמשך מציינת פיג'ו כי יחול שיפור ניכר במסנני החלקיקים בלוגמי הסולר להפחתת פליטת ה-C02.

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully