וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוסיה בטעינה

14.4.2010 / 11:31

המיליארד מיכאל פרוחורוב ישיק את המכונית ההיברידית הראשונה מרוסיה. כלכלני המדינה לא בטוחים בהרפתקה המוסקבאית

האוליגרך הרוסי מיכאל פרוחורוב ישקיע סכום עתק של 150 מיליון יורו במהלך הנפרש על פני שנתיים, להפקת שלושה כלי-רכב חדשים מאוכלסים על ידי מנועי כלאיים ופיתוח מכונית חשמלית. כך מוסרת סוכנות הידיעות 'רויטרס'. פרוחורב שבין נכסיו נמצאת קבוצת 'יוניקס', חבר לאחרונה ליצרנית המשאיות 'יארובט' וביחד ישקיעו בטכנולוגיה האקולוגית בכמה מפעלים חדשים ברוסיה ומחוצה לה.

היעד להשקתן של המכוניות צפוי לעוד כשלוש שנים, אולם תחילת הייצור מתואמת לראשית דצמבר 2011, כשנה לאחר מיסוד המפעל הראשון. הפרטים אודות המכוניות עצמן טרם ידועים, כך גם לגביי הטכנולוגיה או היכולת המשוערת במערכי המנגנונים. אולם, פרוחורוב ועמיתיו טוענים למשקל כללי נמוך בכשליש ממכונית רגילה, וכי העלות לכל מודל נאמדת בכעשרת אלפים דולרים בלבד. "המחיר יהיה נמוך. בהתחלה נזין אותן בעיקר בנזין ואח"כ נשלב תכונות היברידיות".

פרוחורוב (44) לו עסקים בכל העולם מקבוצות כדורסל ועד מכרות זהב, נחשב כיום לאחד האנשים העשירים ברוסיה. בשנתיים האחרונות, ולאור הצמיחה בנתח המכוניות ההיברידיות, החל להתעניין בערכי הסביבה ופנה לממשל כדי להשיג את האישורים הנדרשים עבור מכוניות חשמליות. ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין, אישר לו עקרונית להקים מפעל בסמוך למתחם של חברת 'אבטוואז' המנוהלת על ידי המדינה, היות והמגמה הכלכלית היא לצמצם התלות בדלק קונבנציונלי.

חרף העסקה המתבשלת, יש מי שאינם רואים את יצר ההרפתקנות של פרוחורוב כהשקעה כל כך נבונה. אנדריי פרוזוקוב, אנליסט בכיר ב-IFC, אמר ל'אוטניוז אירופה' כי להערכתו זאת טעות מאחר ואין תשתית להטענה. "זה לא מתאים כרגע. אין רישות לחשמל בסדר גודל כזה והאוכלוסיה הרוסית לא תדע לעכל מכוניות קלות-משקל לאור ריבוי התאונות במדינה".

האם זה מה שיימנע מהרוסי השאפתן לממש את תוכניותיו? עוד נותר לראות כיצד יתפתחו הדברים. על כל פנים פרוחורוב לא יהיה לבד. ליד השטקר ממתינות לו רנו-ניסאן ודיימלר, ג'נרל מוטורס ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully