וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליקויים בכלי-רכב ללימוד נהיגה

14.4.2010 / 13:45

ב-10 אחוזים מכלי-הרכב המשמשים ללימודי נהיגה במספר ערים נמצאו ליקויי בטיחות חמורים. פגמים גם בתקינות רישום התלמידים

במסגרת ביקורת פתע שערך אמש (שלישי) משרד התחבורה בראשות השר ישראל כץ, נמצאו ליקויי בטיחות בכ-10 אחוזים מכלי-הרכב בבתי ספר לנהיגה. משרד התחבורה יצא למבצע בשיתוף עם רשות המיסים (אגף חקירות מע"מ) ואגף התנועה ב-4 מחוזות מרכזיים - חיפה, ירושלים, באר- שבע ואשקלון, מהם לוקטו הממצאים.

גורמי הפיקוח והבידוק מצאו כי מתוך 88 כלי-רכב להוראת נהיגה, 8 מכוניות פרטיות נעות על הכבישים עם כשלים מכאניים חמורים, מהן שתי משאיות ושני אוטובוסים. כך למשל באחד מכלי-הרכב הפרטיים התגלתה תקלה מסוכנת בדוושת הבלם ההידרואלית, ובאחר חופש מסוכן בתיבת ההילוכים. בזוג המשאיות המצב אף חמור יותר, שם נעדרות חגורות בטיחות להגנה על היושבים, וכן התגלו נזילות שמן מההגה ההידרואלי. תקלות דומות נחשפו גם באוטובוסים ללימודי נהיגה.

עוד במהלך הביקורת נבדקו נושאים אדמיניסטרטיביים ותקנות. פקחי רשות המסים מצאו כי בחלק מהמקרים שנבדקו עלו חריגות ברישום התלמידים. באחד המקרים נמצא כי נהגים רשומים במוסד ללא כרטיס תלמיד (רש"ל 18) ובחלק מכלי-הרכב המוקצים לבית הספר לא היה נוכח בניירות ביטוח תקף.

השר כץ הורה לגופי האכיפה לפעול לסגירת מוסדות שאינם עומדים בתקנות הקבועות בחוק, וכן לשלול רישיונם של מורי-נהיגה שחרגו מנהלי ההוראה. עוד הוסיף כי בקרוב תמשכנה הפעולות וביקורות הפתע בקרב בתי-ספר ללימוד נהיגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully