וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: עדכונים ממסלולי המירוצים

ירון אדרי

16.4.2010 / 10:27

פורמולה 1: בריאטורה וה-FIA עשו סולחה; WRC: פרודרייב חוזרת, אבל עם מי?; מוטו GP: ימאהה פוחדת; דקאר: אם סמים, לא מתחרים; ישראלי: הולכים לתת בראש בחו"ל

פורמולה 1: מייד אין צ'יינה

סין היא התחנה הבאה של סבב הפורמולה 1. בסוף השבוע הנוכחי יערכו הקבוצות והנהגים את המקצים המוקדמים לקראת המירוץ ביום ראשון (שידור חי החל מהשעה 09:50 בערוץ 5+ לייב), הרביעי לעונה, במסלול שבשנגחאי. מזג האוויר ליום המירוץ צפוי להיות מעונן עם סיכויים קלים לגשם.

56 הקפות יערכו הנהגים במסלול שאורכו 5.45 ק"מ וכולל 16 פניות. בסך הכל יעמוד מד האוץ למירוץ על 305.1 ק"מ. שיא המסלול נקבע על ידי מיכאל שומאכר בשנת 2004 על 1:32.238 דקות וספק גדול מאוד אם הוא ישבר בקרוב. בשנה שעברה ניצח כאן סבסטיאן ווטל (רד בול) שלבטח ירצה לשחזר את ההישג.

פורמולה 1: מנוע 1.5 ל' טורבו עם ארבעה צילינדרים?

כבר דובר וסופר על הרצון לעבור למנועים אחידים, והנה עוד מידע חדש ומעניין שחושף אתר האינטרנט 'פיטפס'. בשנת 2013 יפעמו במכוניות הפורמולה 1 מנועי טורבו, אבל בנפח 1.5 ל' וארבעה צילינדרים. המקור לדברי האתר הוא בכיר בהתאחדות.

כשמסתכלים על העולם כפי שהוא כיום - משתדל להיות ירוק, זה נראה הגיוני לפתע לקבל מנועים שכאלה אשר יחסכו כמחצית מהדלק במכל כפי שהוא כיום. בהתאחדות מציינים כי זה גם יעשה טוב לארנק עם סף כניסה הגיוני יותר שיביא עוד יצרניות להצטרף. נתוני מנוע צפויים אינם בנמצא, אך אותו מקור מוסיף כי נשקלת האפשרות להתיר שימוש במערכת KERS ללא הגבלה בהספקה.

בסוף עונת 1988 נאסר השימוש במנועי טורבו לאחר שיצרני המנועים הצליחו להפיק מהם הספקים דימיוניים. ראוי לציין שהחלוצה הייתה רנו שהמונשמת המלאכותית שלה הוצגה ב-1977. היא כן ראתה מוסך בהתחלה, עד שהציגה אמינות והפכה לנחלת הכלל.

פורמולה 1: המנוע של פרארי

פרישתו של פרננדו אלונסו (פרארי) בשלהי המירוץ האחרון במלזיה עוררה חששות בקבוצה. לאחר שמנועים הוחלפו כבר במירוץ הראשון בבחריין, האיטלקים מאוד לא רוצים שזה מה שיהרוס להם את העונה לאחר פתיחה מוצלחת. הספרדי לעומת זאת רגוע קצת יותר ולטובת השקט הנפשי מוטב כי יסיים את מירוץ סין בשלום.

הפתרון הנראה לעין נכון לרגע זה הוא שימוש במנועים משומשים ביום האימון למירוץ ומעבר למנוע טרי יותר ביום הדין. כזכור, לרשותו של כל נהג עומדים שמונה מנועים במשך העונה וחריגה מהן גוררת ענישה בדמות הורדת מקומות על הגריד בזינוק.

חידוש שתביא פרארי לסין הוא פתח ה-F-Duct שהוצג במקור על ידי מקלארן. 'אוטוספורט' מדווח כי הרכיב יבחן במהלך האימונים המוקדמים כי לנסות ולהבין אם וכמה הוא תורם למכונית. מסלול שנגחאי כולל ישורת אחת ארוכה מאוד בה הרכיב עשוי להעניק יתרון גדול ולא נתפלא אם הוא ימשיך גם למירוץ. פרארי היא הקבוצה השנייה לנסות את הרכיב אחרי ב.מ.וו ונרמז גם כי וויליאמס ומרצדס שוקלות להכניסו כבר בסוף השבוע הקרוב.

חדשה נוספת מהקבוצה האדומה נוגעת בפליפה מאסה. הברזילאי שחוזהו בקבוצה מסתיים בסוף השנה, טוען כי הוא לא ממהר לעשות צעדים בעניין. לדבריו, הוא שקוע כרגע במאבק על האליפות ולא רוצה להתעסק בדברים אחרים. עם שמועות על התעניינות בנהג רנו רוברט קוביצה כמחליפו, כנראה שמאסה יודע למה הוא עושה זאת.

פורמולה 1: מה קוריאה?

השבוע נפוצו שמועות כי קוריאה לא תצליח לעמוד בהתחייבויותיה השנה. המדינה האסייתית אמורה לארח את הסבב ב-24 באוקטובר במסלול חדש הנבנה בתחומה, אך לדברי 'פוקוס' הגרמני זה לא יקרה כפי שציטטו את מתכננו הרמן טילקה.

בקוריאה מבהירים כי הכל פועל בהתאם ללוח הזמנים והמסלול יהיה מוכן לקראת הקיץ. כך גם אומר ברני אקלסטון שביקר השבוע באתר הנבנה. "אני בטוח במאת האחוזים. אין כל ספק", אמר לרויטרס לשאלה האם המירוץ יתקיים. להזכירכם כי בעונה שעברה היה סיפור דומה עם אבו דאבי ובסוף הכל התקיים כמתוכנן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

פורמולה 1: הסיפור שלא נגמר

כנראה שלא יעבור שבוע מבלי שנזכיר את פרשת סינגפור 2008. התאחדות ה-FIA החליטה שלא לערער על החלטת בית המשפט הצרפתי שלא פעלה כיאות בהרחקת פלאביו בריאטורה ופט סימונדס מפעילות, ובמקום זאת התיישבה עם השניים וסגרה עניינים באופן יותר רגוע ומכובד.

בריאטורה שהורחק לצמיתות וסימונדס שהורחק לחמש שנים, יוכלו לחזור לפורמולה 1 בתפקיד רשמי בסוף עונת 2013, כאשר שנה קודם לכן הם יוכלו לחזור לפעילות בכל מסגרת ספורטיבית אחרת. עונשו של סימונדס הומתק מעט יותר כשכבר עכשיו הוא יוכל לשמש כיועץ, אולם לא בתפקיד מרכזי אחר.

עבור בריאטורה מדובר בסוג של מתנה ליום הולדתו ה-60. או שלא - בתגובה להודעה שהוציאה ההתאחדות מייד לאחר הפרסום הרשמי בה נאמר כי השניים התנצלו והביעו חרטה, ביקש האיטלקי להבהיר כי הוא לא הודה באשמה. רק נזכיר כי הגורם המרכזי לעונש הכבד הוא נשיא ה-FIA הקודם מקס מוזלי, שהשבוע ציין את יום הולדתו ה-70. המתנה של מי יקרה יותר?

WRC: קפה טורקי

כבר כעת נספר לכם כי סבסטיאן לואב (סיטרואן) היה הנהג המהיר ביותר בשייקדאון אמש (חמישי), הפותח את הראלי הטורקי שהוא המירוץ הרביעי לעונה. מייד אחריו נמצאים בן קבוצתו דני סורדו ויריבו מיקו הירבונן (פורד). זה בינתיים לא אומר דבר, פרט לכך שהצרפתי זומם על נצחון שלישי ברציפות (ואולי בזמן קריאת שורות אלה המצב אחר לגמרי).

את עיקר תשומת הלב לראלי הטורקי לא מושכים הנהגים, אלא צוות הניהול והשיפוט. לאחר האסטרטגיות הבלתי ספורטיביות שנעשו בראלי ירדן עליהן התרעמו גם הנהגים בעצמם, מבקשים השופטים להזכיר כי כל עבירה מכוונת המזיקה לתחרות ולספורט ככתוב בסעיף 151 לתקנות, תגרור ענישה חמורה. מדובר במקרים בהם נהגים מגיעים אל נקודות הזינוק טרם הזמן כדי לקבל ענישה שתעניק יתרון לבני קבוצתם. לגבי נהגים המאטים בכוונה כדי לא להיות בין המזנקים ראשונים ליום הבא במירוץ, הם עדיין מחפשים איזה תקנה להחיל.

WRC: פרודרייב חוזרת עם מיני?

דיוויד ריצ'ארדס הבוס של פרודרייב, הבהיר השבוע כי הוא לא נמצא בין אלה שהגישו בקשת הצטרפות לפורמולה 1 לעונה הבאה. ריצ'ארדס שבקשתו להצטרף בעונה זו לא התקבלה, נראה כמאושר מבמצב לאור הקושי הרב בו נתקלות הקבוצות שכן זכו להצטרף. אלא שלבריטי דווקא יש טיעון קצת יותר משכנע לסיבותיו אבל לפני נעדכן שגם לולה לא הגישה מועמדות. אז מי עשה זאת עד לדד ליין אמש? כנראה שרק סטפן GP ודוראנגו.

ריצ'ארדס מגלה השבוע כי מה שנרמז לאחרונה הוא נכון. פרודרייב מתכוונת לחזור ל-WRC בעונה הבאה, שנתיים לאחר שפרשה יחד עם סובארו אותה הריצה בסבב. אלא שהיפנית לא חוזרת ומי שכנראה תהיה השותפה החדשה היא ב.מ.וו דרך מותג מיני שברשותה. עבור המותג הבריטי מדובר על חזרה גם כן לאחר החייל שעשתה המיני המקורית. עכשיו רק צריך שראלי מונטה קרלו יחזור לארח את ה-WRC ושהמיני המודרנית תנצח בו.

מוטו GP: ימאהה בחששות

גם נצחון כפול במירוץ פתיחת העונה לא מרגיע את ימאהה. בקבוצה חוששים שלא יצליחו להתגבר על יריבותיה בגלל חסרון מסויים בתחום יחידת ההנעה. ה-M1 מסתבר, מתקשה להציג מהירות מרבית מספקת ביחס לשאר האופנועים על הגריד כשחשש העיקרי הוא מהונדה.

במירוץ פתיחת העונה בקטאר ביום ראשון האחרון זה ממש לא הפריע לוולנטינו רוסי לנצח ולחורחה לורנצו לסיים שני. אולם, מייד לאחר דגל השחמט עצר ה-M1 של רוסי כי נגמר לו הדלק. אולי הבעייה היא בכלל בצריכה מוגזמת ולא בכוח חסר? היפנים בטוח ימצאו פתרון יחד עם האטלקי. רק נספר כי שלישי במירוץ סיים אנדראה דוביציוסו (הונדה) וקייסי סטונר (דוקאטי) התרסק.

מוטו GP: ברידג'סטון נשארת

בזמן שהיא כבר מתכננת את הימים שלאחר הפרישה מהפורמולה 1 בתום העונה, ברידג'סטון מודיעה כי בינתיים היא לא תזנח את סבב האופנועים המוביל. היצרנית היפנית חתומה על חוזה עד לסוף 2011, במסגרתו היא הספקית היחידה. בחברה רוצים להאריך את החוזה בשנה אחת בלבד ולא למספר שנים, כסוג של חשש מהמצב הפיננסי שעדיין ממאן להציג שינוי מספק.

עוד בחברה מציינים כי המצב הנוכחי פחות טוב, והם מעדיפים מספר יצרנים על הגריד לטובת תחרות אמיתית. זו גם גישתה של מישלין שזהו תנאי להצטרפותה לפורמולה 1. נזכיר רק כי ברידג'סטון מספקת 18 צמיגים לכל רוכב בכל סוף שבוע של מירוצים.

דקאר: סמים

האייטם המוזר הזה פורסמה בעיתון ספרדי. משטרת בילבאו עצרה שבעה בני אדם לאחר שניסו להבריח סמים במשאית מירוץ מזוייפת שכביכול השתתפה בראלי דקאר. 800 ק"ג קוקאין, 4.5 קילו חשיש ו-15 אלף טבליות אקסטזי נמצאו בתוכה כמו גם 45 אלף יורו במזומן ושני כלי נשק.

יתכן שהעבריינים חובבי ספורט מוטורי (או שמתעדכנים ב'על הגריד') היות והתכנון אפשר לומר, היה מבריק (להוציא התפיסה כמובן). המשאית יצאה מספרד לארגנטינה תחת מסווה המירוץ ועם לוגואים מתאימים על גביה. אפילו באמתחתם של החשודים נמצאו בגדי מירוץ רשמיים. בכפר הנמצא 100 ק"מ מבואנוס איירס הועמסה הסחורה האסורה והמשאית החלה במסעה חזרה לארץ המוצא. ביום שישי האחרון היא נתפסה והפודיום שיראו החשודים יהיה זה של השופט בבית המשפט.

ישראלי: כובשים את אירופה על 2 ועל 4

בשני ארועי ספורט מוטורי שיערכו בסוף השבוע הקרוב באירופה, תוכלו למצוא ישראלים. ראשון הוא מירוץ אופנועי הכביש בקטגוריות הסופרבייק 1,000 סמ"ק והסופרספורט 600 סמ"ק שיערך במסלול סרס שביוון, צפונית לסלוניקי.

כעשרה ישראלים יתייצבו על הגריד, בחלוקה כמעט שווה בין הקטגוריות. ארגון הצוות הישראלי נעשה על ידי קבוצת המירוצים IRT, כשהשיפוט והבדיקות הטכניות במקום מתבצעות על ידי מועדון המירוצים היווני. מירוץ נוסף יערך מאוחר יותר השנה, בחודש יולי או אוקטובר.

"אליפות ישראל ביוון" הוא השם האירוני שניתן לסבב עת התחרו מספר רב יותר של ישראלים באותו המסלול בשנת 2003. בינהם נמצא אלי חן, מי שנמנה על המארגנים וכמו בעבר, ינסה גם הפעם את כוחו על מסלול מירוצים אמיתי.

נציג ישראלי נוסף הוא ראובן זומר שינסה את מזלו על ארבעה גלגלים. זומר ינהג במסגרת ה'קלאסיק טרופי' האירופי שמארגן איגוד ADAC הגרמני, רכוב על אלפא GTV קלאסית משנת 1971 בקטגוריית ה-2,000 סמ"ק. מדובר במירוץ סיבולת בן שלוש שעות אותן יחלוק שווה בשווה עם רפאל פלאטק הפולני.

אנו בוואלה! רכב מאחלים כמובן הצלחה לכל הספורטאים, ומי יתן וכך יסתיים לו בכל שבוע מדור 'על הגריד'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully