וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו חושפת את החשמליות

18.4.2010 / 11:35

רנו מציגה את הגרסאות הסדרתיות לפלואנס ולקנגו החשמליות. את הראשונה תביא לנו בטר פלייס במהלך 2011

רנו חשפה את הפרטים המלאים אודות הפלואנס והקנגו החשמליות. שתי המכוניות תהיינה טבילת אש רצינית עבור החברה ובתנאי שניתן יהיה לרתום את הפונציאל האקולוגי ולהופכו להצלחה בקרב הציבור, שעה שיש מי שנותרו סקפטיים אם המהלך הזה יניב את כל ההבטחות האצורות בו.

את הפלואנס הסדרתית הכרנו כבר בגרסת הבנזין בהשקתה; ארץ מוצאה מטורקיה, והיא נשקלת כמועמדת רצינית להתמקם בקואליציית הליסינג. גרסתה החשמלית אינה שונה באופן מהותי, אולם צמיחה בממדיה ושינויים בקבינה נדרשו לאור השתלת הסוללות הכבדות והקרנת האינפורמציה בתוך תא הנוסעים.

מבחינה הופעתה, המבנה הכללי הוארך בכ-13 ס"מ לכדי 4.75 ס"מ כדי לפנות חלל לסוללות הליתיום-יון. קווי המותניים הורחבו, החרטום פחוס מעט, מצדדיו עיטורי כרום כמו גם מסביב לבתי התאורה. עוד בנמצא תוספת קטנה וקוסמטית באיזור פנסי הערפל, ושילובים בגווני כחול-בהיר בסביבת הגריל. לשמירה על תצרוכת חשמל נמוכה מצויידת הפלואנס בדפיוזר אחורי להפחתת ההתנגדות לאוויר ולצמיגים מקדם חיכוך נמוך. תא הנוסעים מאובזר עם ממשקי ניווט ובקרת אקלים מפוצלת, מד סל"ד חשמלי והתקן בלוטות'.

מהזווית הטכנולוגית הפלואנס מתפעלת את הרעיונות עליהם דיווחנו מזה חודשים - בחזית מאוכלסת יחידה חשמלית המפיקה כ-70 קילוואט (כ-95 כ"ס) וכ-23.4 קג"מ בשידוך לסוללות שמאחור. אין בה תיבת הילוכים קונבנציונלית והכוח מועבר לסרן הקדמי. מהירותה המרבית כ-135 קמ"ש, טווח הנסיעה בין טעינות כ-160 ק"מ ובאין נקודת טעינה, ניתן להחליף הסוללות בעמדת החלפה כפי שהציגה המשווקת המקומית בטר פלייס. הפלואנס תחל להימכר אצלנו על ידי המיזם של שי אגסי בשנת 2011.

הקנגו החשמלי מסודר עם אותה הטכניקה הירוקה כמו בפלואנס, אולם הספק היחידה צנוע יותר והסוללות זזו למרכז הרכב לטובת משקל מאוזן וכושר העמסה. כך למשל במקום 95 כ"ס, הוא מסתפק בכ-60 כ"ס ובנתון קג"מ זהה של כ-23.4 קג"מ המועברים לגלגלים הקדמיים.

את קבוצת סוללות הליתיום-יון העבירה רנו למרכז כאמור, תחת הרצפה, אך השורה השנייה הוסרה כך שיכולת הנשיאה לא תפגע (650 ק"ג). בדומה לסדאן המשפחתית ניתן להטעין את הסוללות בפרק זמן שאורך כבין 6 ל-8 שעות משקע של 220 וולט ולכסות עימו טווח שאינו עולה על 160 ק"מ. טרם ידוע אם הקנגו החשמלי יגיע לישראל.

רנו צופה כי נתח המכוניות החשמליות בשוק העולמי יעמוד על 10 אחוזים עד שנת 2020. עד כה הושקעו במיזמים אלה כארבעה מיליארד יורו על ידי קבוצת רנו-ניסאן ונראה כי בקרוב תושקנה עוד מכוניות חשמליות התפורות למתחם העירוני.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully