וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט מחדד מטרות

22.4.2010 / 16:01

הקונצרן האיטלקי פרסם את תוכנית החומש החדשה. בקנה - מאזרטי סדאן קטנה, 6 דגמים חדשים לפרארי, אלפא מיטו 5 דלתות ועוד

במסגרת מסיבת עתונאים בינלאומית שנערכה בטורינו, פרס מנכ"ל פיאט-קרייזלר סרג'יו מרצ'יונה את תוכניותיו של הקונצרן האיטלקי לחמש השנים הקרובות. תכנית זו אוחדה עם מאורע דומה שאורגן עבור קרייזלר אשתקד בה פורסמה ההתכנות של החברה האמריקנית. על פניו נראה כי שאיפותיו של האיטלקי גדולות ויש מי שכבר מטילים ספק אם יוכל לעמוד בכל ההצהרות. הנה איפוא מקבץ החידושים בפיאט ובחטיבות המשנה שלה – אלפא, מזרטי ופרארי.

בענף הפרטיות של פיאט נערכים ליורשת הפנדה כבר בחודשים הקרובים. עדיין אין פרטים מלאים אודותיה, אך בחזיתה ישכנו מנועים מסדרות המולטי-אייר ותיבות ההילוכים הרובוטיות תוחלפנה בזן חדש כפול מצמדים. פיאט בראבו תפנה את מקומה לחדשה בשנת 2013 על בסיס פלטפורמת האלפא ג'ולייטה, באותה שנה תחזור האונו לשוק (אם כי במראה שנוי במחלוקת) ומכונית מיני חדשה-ישנה (סייצ'נטו) תתברג בין פנדה לפונטו-אבו.

אלפא רומאו שנאבקת בצניחה במכירותיה, תנסה בתוך שלוש שנים להגדיל באופן ניכר את רווחיה תוך ניצול הפריצה המחודשת לארה"ב. מהלך זה יפיח בה חיים חדשים בשוק ששכח מקיומה מאז אמצע שנות ה-90. בקנה, מתכננת אלפא להשיק מספר דגמים חדשים ולחדש את ההיצע בנקודות התורפה. כך למשל בשנת 2012 תושק מיטו חמושה ב-5 דלתות. שנה אחר-כך תבוא הג'ולייה, מחליפת ה-159 וכן יוצג רכב פנאי חדש במשפחה.

מי שתעזובנה את שורותיה הן הספיידר, ה-147 (שהוחלפה על ידי הג'ולייטה), ה-159 כאמור וכן ה-GT שיוצאת לפרישה מוקדמת עד להגעת הדור הבא של הסדרות הספורטיביות. אלה תצאנה את משכנה של אלפא עד לסוף שנת 2011. מרצ'יונה מקווה למסור כחצי מיליון מכוניות אלפא-רומאו עד שנת 2014.

באגף האקזוטיקה יירשם אקשן טעון במיוחד. מאזרטי תפיק גרסת סדאן עממית לכאורה ומוקטנת לקווטרופורטה שתתמודד מול מכוניות הסלון הגרמניות וטכנולוגיות חדשות תמלאנה את ההיצע. אלא שפרט לכך נראה שאלו חידושיה העיקריים. מי שתצא מגדרה בחמש השנים הבאות היא פרארי שתוציא לאור לא פחות משישה דגמים חדשים, כולל חבילות ספורט למבחר דגמים. הראשונה בתור תהייה גרסת ספיידר (דו-מושבית פתוחה) ל-458 איטליה שתחליף את ה-F430 ספיידר. כמו כן, תזכה ה-458 לגרסות מושחזות כגון הסטרדלה והסקודריה.

הסקאלייטי 612 שלא זכתה להצלחה גדולה כפרארי שימושית (4 מושבים) תפנה את מקומה לפרויקט חדש – F151 (שם זמני). אחריה תופיע פרארי F152 במקומה של הפרארי 599 פיוראנו וב-2013 האנזו המיתולוגית תפרוש למוזיאון האיטלקי ואת מקומה תתפוס מכונית 'על' חדשה שתדיר מעיניה של מקלארן ובוגאטי הרבה שעות שינה. עוד בשנה זו תשיק החברה מחליפה לפרארי קליפורניה.

בסוף השבוע האחרון שעות לפני דבריו של המנכ"ל סרג'יו מרצ'יונה, הודיע יו"ר פיאט לוקה די מונטזמולו על פרישה מתפקידו. מונטזמולו (62) רמז לא פעם כי מיצה את התפקיד ואינו מוצא בו עוד יעדים ליישום, אך הוא ישמור על משרתו הנוספת כיו"ר פרארי וחבר בכיר בדירקטוריון של פיאט. את נעליו ימלא ככל הנראה ג'ון אלקן הצעיר, נכדו של הבוס של פיאט לשעבר - אניילי, שבבעלות משפחתו כ-30 אחוזים מהקונצרן.

קרייזלר מתאוששת? בארה"ב המצב סבוך יותר

האם קרייזלר בסכנת סגירה חרף החיבור לפיאט? כלכלנים בבריטניה משוכנעים שהקונצרן האמריקני לא ישרוד תחת ההנהלה החדשה. הנימוק? אסטרטגיית שיווק לא נכונה של המותג באירופה תגרום לדעיכתו ולפירוק מיזוגן של החברות בתוך כמה שנים. האם סרג'יו מרצ'יונה גילה אופטימיות לא מבוקרת בנוגע לעתידה של קרייזלר?

מקס וורבוטרון, אנליטס בכיר ממכון ברנשטיין בלונדון, טוען כי אין לקרייזלר סיכוי ריאלי להחזיק מעמד כחטיבה של פיאט. "למרות שבחודש מרץ הראתה קרייזלר סימני צמיחה והתאוששות, זה טיפה בים לעומת צרכיה האמתיים", כך ציין. עוד הוסיף כי להערכתו אסטרטגית התכנון של מנכ"ל פיאט מרצ'יונה קצת מבולבלת וחסרת אחריות.

את הדברים פרסם וורברטון טרום מסיבת העתונאים החשובה של מרצ'יונה בטורינו, במרכזה הציג כאמור את ההתכנות של פיאט לחמש השנים הקרובות. "אנחנו פשוט לא משוכנעים שקרייזלר תצא לדרך החדשה שמרצ'יונה מדבר עליה. למרות הדם היזע והדמעות שהוא הוציא, זו לא הדרך הנכונה". קרייזלר דיווחה אמש (רביעי) על הפסד של מאות מיליוני דולרים.

אשתקד נגסה פיאט בכ-20 אחוזים מקרייזלר וכס ההנהגה מאוייש כעת על ידי מספר אנשים בכירים בקונצרן לצד עמיתים מהגוף האמריקני. ביניהם צצו לא מעט עימותים, במיוחד על מותג לנצ'יה שהיה סלע מחלוקת בין הקולגות, אך על רקע החיכוכים הוכרע והוחלט כי כל כלי-הרכב של קרייזלר באירופה יענדו בחזית את הלוגו של לנצ'יה.

מרצ'יונה ממשיך לשדך רעיונות חדשים עבור המותג הבעייתי, ואף סיפר לא פעם כי קרייזלר תהפוך רווחית כבר ב-2011. אולם, עולה כי רק קיצוץ מסיבי בחטיבות הבית – גי'פ, ראם ודודג', יביא לשינוי שהוא מייחל לו אחרת, גם תוכנית הבראה זו, אחת מיני כמה בעשור האחרון, לא תצליח למנוע את שקיעתה באופן סופי.

.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully