וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס GX460 ולנד-קרוזר למוסך

20.4.2010 / 12:10

טויוטה תזמן אלפים מדגמי השטח כדי לעדכן את תוכנת בקרת היציבות. תשלם בארה"ב קנס בגובה 16.4 מיליון דולרים. בישראל ייקראו 18 בעלי הדגם האמור למוסכי החברה

טויוטה הוציאה קריאה לתיקונם של כ-9,400 כלי-רכב מדגם לקסוס GX460 ועוד אלפים מסדרת הלנד קרוזר, כך בהודעה שיצאה היום (שלישי) ממטה החברה היפנית. ההודעה הרשמית על הריקול מופצת כשבוע לאחר שמגזין הצרכנות האמריקני 'קונסיומר ריפורטס' דיווח על סכנת התהפכות בלקסוס GX460 כתוצאה מתקלה במערכת היציבות שאינה פועלת כראוי במצבים מסויימים. המגזין הכתיר את המכונית כ"אינה ראויה לרכישה". עוד במסגרת הריקולים, השבוע קראה טויוטה ל-870 אלף מדגמי המיניוואן סיינה להגיע למוסכים בגלל בעיות חלודה. הערב פורסם, כי בין הלקוחות שיזומנו למוסך נמנים גם כ-18 לקוחות ישראלים של החברה שרכשו את הדגם הספציפי "לנדקרוזר למיטד" המצוייד במערכת מתלי אוויר.

ניתוח הבעיה מאשר כי בזמן נהיגה רגילה אין סימני מצוקה של המערכת, גם לא בתנאים חלקלקים. אולם, בכלי-רכב החמושים במערכת המתלים האקטיבית 'קינטיק דרייב', המכונית עלולה לסטות החוצה במופגן (תת-היגוי) ולאבד את היכולת לשמור על הכיוון הרצוי. טויוטה תזמן את כל המכוניות המושפעות מכך ותתקן את התקלה על ידי עדכון תוכנת ניהול מערכת היציבות עד סוף חודש זה. עד כה לא דווחו על תאונות הקשורות בקשר ישיר לכשל.

הלנד קרוזר מושפע מהתקלה במספרים מצומצמים ועל אף קרבתו ל-GX460, באירופה פוסח הריקול על בריטניה וישפיע רק על מדינות בהן מוצע הדגם עם מערכת היגוי בצידו השמאלי של הרכב. טויוטה בודקת חשש להתפשטות גדולה יותר של הכשל בדמי לקסוס אחרים, וכן בכלי-רכב כגון טנדרים ורכבי-משא החולקים מכללים עם ה-GX460. אולם עד לרגע זה, לא נמצאו לכך ראיות מוצקות.

על רקע הדברים פורסם כי היצרנית היפנית הביעה הסכמתה לשלם את הקנס שנגזר עליה על ידי הממשל האמריקני בעקבות הסתרת התקלות במצערת ובמערכת הבלימה בכתשעה מיליון כלי-רכב. בעקבות כך, טויוטה תעביר סכום של כ-16.4 מיליון דולרים. בכירי החברה טוענים בתוקף שפעלו כראוי ולא הסתירו מאומה מפני הציבור או הרשויות, אך יש מי שטוענים שזוהי ההוכחה שהאשמות הן מוצדקות. "אני מרוצה שטויוטה נעתרה לשלם את הקנס, הם לוקחים אחריות על מעשיהם. הם העמידו את הציבור בפני סכנה גדולה". כך אומר ריי ליהוד ממשרד התחבורה בארה"ב.

הממשל הקציב לטויוטה כ-30 יום לשלם את הקנס שהוטל עליה. נכון להיום אין סימנים באופק לקנס נוסף בשיעור דומה, אולם מאחר והתקלה עירבה שני חלקים נפרדים עליהם מיאנה לדווח, עולה חשש בטויוטה כי ארגון ה-NHTSA בכל זאת ימליץ למשרד התחבורה האמריקני לגזור עליה קנס כלכלי נוסף בסכום קטן יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully