וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד על פי FVT

ניר בבן-טובים

22.4.2010 / 11:29

חברה קטנה מארה"ב דוהרת לקראת כיבוש תחרות ה-X פרייז האקולוגית. הנשק? כלי-רכב היברידי בעל חזות אירופית וצריכת דלק של 150 ק"מ לליטר

כדי להפוך את הנושא הירוק והלעוס לקצת פחות פילוסופי קמה יוזמה בינלאומית תחת הכותר 'X פרייז', תחרות רבת-משתתפים במסגרתה מתקבל כל יזם שימציא וירכיב מכונית סופר-אקולוגית עד ספטמבר 2010. הפרס העומד למנצחים? עשרה מיליון דולרים. אנא לא להתבלבל עם תחרות בעלת שם דומה – המירוץ לבניית כלי-טיס אישי לחלל עליו מפקח הנשיא האמריקני ברק אובמה.

חברה שהצטרפה לתחרות לפני כשנה לערך היא FTV, סימול ל-Future Vehicle Technologies. היא פיתחה מכונית חד-מושבית המכונה EVARO, בעלת יכולת לכסות טווחי נסיעה ארוכים תוך הקפדה מרבית שפליטת המזהמים תהה נמוכה ככל שניתן. לפי שעה, הסדנה מריצה ניסויים בשלב של אב-טיפוס מתקדם, כלומר הכלי מתופעל, אך במתחמים סגורים ומבוקרים. האם יש לה את הכלים לזכות בפרס הנכסף? לא נהמר נגדה.

חדי העין בטח מזהים פרט עיצובי בולט. האב-טיפוס של FTV נראה מהפרופיל כסיטרואן חצויה לשניים. ואם כבר עסקינן בצרפתיה שפילחו ראשה מזנבה, הפעם האחרונה שראינו מקרה דומה היה זה בסרטו האחרון של רוג'ר מור בתפקיד ג'יימס בונד 007 בסרט "רצח בעיניים". במהלך מרדף פריזאי גנב מור מונית (רנו 11) אשר גגה נגזם ממחסום ואח"כ עכוזה נחתך על ידי מכונית אחרת. לא שזה עצר אותה מלהמשיך כמובן.

מבחינה טכנולוגית, החברה שומרת על האסים לקראת התחרות. היא כן רומזת שלא מעט ממנה נשאב מהרעיון של פולקסווגן, מכונית ה-1 ליטר (1 ליטר ל-100 ק"מ). היא מוזנת אנרגיה דרך מנוע חשמלי שנמצא בחזית המשודך ליחידת בעירה קטנה מאוד המתפקדת רק כגנרטור. השילוב ההיברידי העתידני ב-FTV מחזיר (כך מוצהר על ידי הסדנה) בין 112 ל-145 ק"מ לליטר דלק. היא גם לא חלשה במיוחד; ל-100 קמ"ש היא מאיצה בפחות מ-5 שניות ומהירותה המרבית כ-210 קמ"ש. טעינת הסוללות אורכת פחות משלוש שעות משקע ביתי.

עד ספטמבר נותרה לסדנה כחצי שנה על מנת להביא אותה לייצור מלא. לעת עתה, היא מרכזת סביבה המון סקרנים (בעיקר בארה"ב) התוהים על אחות אפשרית חמושה בארבעה מושבים. בכיריה טוענים שאחרי הייצור הסדרתי של ה-EVARO ולאחר סיום התחרות, יחלו בבנייתה. עם 10 מיליון דולרים כספי זכייה, הם לא יכולים לבקש התחלה טובה יותר לפרויקט הבא.

FVT. אתר יצרן
FVT/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • x פרייז
  • FVT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully