וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאר על פי סיטרואן

21.4.2010 / 9:21

היצרנית מצרפת מנצלת את תערוכת שנגחאי כדי להציג מכונית פאר רעיונית - מטרופוליס. מערכת ההנעה היברידית כמובן

אין עשן בלי אש ואין סיטרואן בלי קונספטים יוצאי-דופן מידי כמה חודשיים; אז הנה יוצאת עוד שליפה של היצרנית הצרפתית מחדרי הדמיון, אך הפעם הקונספט נתפר בלעדית עבור הסינים לתערוכה העולמית בשנגחאי (1 במאי עד 31 באוקטובר) לאור חיבתם ללימוזינות מפוארות, ומכוניות עם תכנים המתוארים על פיהם כ'טכנולוגיה יצירתית'. מה שזה לא יהיה.

סיטרואן מכנה את המודל הרעיוני מטרופוליס, מה שמעלה תמיהה על הכותר מאחר וזוהי בכלל מכונית עתירת ממדים ולא אורבנית קטנה וזריזה. כמה גדולה? אורכה הרשמי עובר את רף ה-5.3 מ', ובין קווי החלונות הרוחביים אפשר למצוא למעלה מ-2 מ' להתשרעות בחלל הפנימי. גובה התקרה 1.44 מ' ויש מי שטוענים שתא המטען יכול להכיל 4 מזוודות בגודל מלא. על העיצוב שלה חתומה הסדנה הסינית של סיטרואן, אולם קל להבחין שאלה נמנעו מליטוש עיניים למקורות השראה מקומיים אלא נשארו נאמנים לעיצובים הקלאסים מאירופה (ע"ע סיטרואן GT, DS3).

למטרופוליס מנוע היברידי המשתמש ביחידת בעירה V6 בקיבולת של 2 ל' המפיקה 272 כ"ס וכ-38.5 קג"מ. התוספת מהמנוע החשמלי מעלה את עקומת האנרגיה בעוד כ-95 כ"ס, מה שלפי סיטרואן יוצר נתון משולב של 460 כ"ס ו-43.9 קג"מ. השידוך הוא לתיבת הילוכים כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה ושליטה ידנית המניעה את כל הגלגלים בתמיכת מתלי הידראקטיב. המטרופוליס יכולה להאיץ לכאורה ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות ומהירותה מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.

פליטת המזהמים של המטרופוליס רושמת 70 גק"מ CO2, אבל היות ומדובר בקונספט, כנראה שאלה ישארו על הנייר בלבד. מנגד, עוד מוקדם להבין אם הסינים לאחר שיתרשמו ממנה, יזכו לראותה גם נוסעת על כבישי ארצם אולם לא היינו פוסלים זאת על הסף. לסיטרואן כמו פיג'ו, יש יומרות גבוהות בנוגע לייצור מכוניות פאר ויוקרה ואולי הקונספט עוד תקבל את התג DS6.

סיטרואן מטרופוליס קונספט. אתר יצרן
סיטרואן מטרופוליס קונספט/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully