וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריסוק: ציון גבוה לקיה פורטה

ירון אדרי

21.4.2010 / 12:40

המשפחתית הקוריאנית זוכה לציון הגבוה ביותר במבחן הריסוק של איגוד IIHS האמריקני. לא תקף למכוניות שיוצרו לפני נובמבר 2009

קיה פורטה המשפחתית אמנם טרם התייצבה למבחני הריסוק של איגוד הבטיחות האירופי Euro NCAP, אולם בעליה יכולים בינתיים להיות שקטים לאחר שהאיגוד האמריקני IIHS עשה זאת. הקוריאנית בגרסתה לצפון אמריקה משיגה את הציון הגבוה ביותר שמעניק האיגוד והיא השלישית לבית הקונצרן הקוריאני שעושה זאת השנה לאחר שהסול ויונדאי סונטה עשו זאת מעט לפניה. אולם, הציון הגבוה לא תקף לגל הייצור הראשון של הפורטה.

שני דגמים ניצבו למבחן ריסוק החזית, הראשון יוצר בין החודשים יוני לנובמבר 2009 והשני לאחר ינואר 2010. הסיבה לכך הם שינויים שהכניסה קיה למערכות הבטיחות ומבנה המכונית כדי למנוע פציעות חמורות. כך למשל, פגיעות שנרשמו לראש וצוואר בובת הריסוק במכונית המוקדמת, נמנעו על ידי כיול מחדש למחשב כריות האוויר ופקודה לפתיחת כריות הצד במכונית העדכנית. קיה מציע במקביל ללקוחותיה לשדרג את התוכנה במסגרת הטיפול השגרתי.

גם בריסוק הצידי נרשמו הבדלים בין מכוניות ממועדי ייצור שונים. כך למשל, מכוניות שיוצרו לפני אוקטובר 2009 זכו לציון "מתקבל על הדעת" ורק שינויים לחוזק קורה B והגג שהגיעו בשלב מאוחר יותר, הניבו ציון "טוב". חשוב לציין שבמקרה זה, לא ניתן לבצע שדרוג בטיחותי היות ומדובר במבנה המכונית.

ציון "טוב" רושמת הפורטה במבחן הריסוק האחורי, הבודק את הגנת הכיסא על צוואר הנהג בפני פציעת "צליפת שוט". ציון זהה רושמת המכונית במבחן הבודק את חוזקו המבני של הגג, סוג של סימולציה למקרה התהפכות.

מחברת טלקאר יבואנית קיה לישראל נמסר לוואלה! רכב כי הפורטה המגיע אלינו נמנית על הדגם שלאחר השדרוג הבטיחותי, הן במחשב כריות האוויר והן בחיזוקי המבנה לקורה B ולגג.

כדי לקבל את הציון המשוקלל הגבוה ביותר של ה-IIHS, המקביל לחמישה כוכבי הבטיחות המוכרים, על כל מכונית להשיג את הציון "טוב" שהוא הגבוה האפשרי בפני עצמו מבין ארבע אפשרויות ("מתקבל על הדעת", "גבולי" ו"עלוב"). ציון "טוב" חייב להרשם בכל אחד מהמבחנים כולל חוזק הגג למקרה התהפכות, סעיף שלא נבדק על ידי האירופים וכן קיומה של מערכת בקרת יציבות סטנדרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully