וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאיות על הכוונת

ירון אדרי

21.4.2010 / 16:08

עשרות נהגי משאיות נתפסו במהלך מבצע אכיפה שערך אגף התנועה בכביש הערבה. בין העבירות: מהירות, זיוף ונהיגה בהשפעת סמים

היחידה המרכזית של אגף התנועה במשטרת ישראל ערכה בשבוע שעבר מבצע אכיפה ממוקד כנגד נהגי משאיות כבדות בכביש הערבה. המבצע שנערך בשעות היום בקטע הכביש שבין צומת הערבה לק"מ ה-101, התפרס על פני מספר ימים וכלל מידע מודיעיני מקדים על נהגים שהוכרזו כמסוכנים. בין שאר העבירות שיוחסו להם היתה גם נהיגה תחת השפעת סמים. לאחרונה ארעו תאונות רבות בכביש הדרומי של ישראל בהן מעורבות משאיות, בינהן התאונה בה קיפחו חייהם חמישה בני משפחה אחת.

כוח האדם שהעמיד אגף התנועה למבצע כלל מספר רב של שוטרים, מתנדבים ובלשים ושימוש בניידות גלויות וסמויות. פעילות האכיפה התמקדה בעבירות המהירות, תקינות הרכב ובכלל זה ביטול מנגנון הגבלת המהירות, זיוף טכוגרף ושעות נהיגה ומנוחה, שימוש במכשיר הטלפון הנייד בזמן נהיגה וכן חציית קו הפרדה רצוף. מדידת המהירות נעשתה על ידי מכשירי דבורה וממל"ז ובנוסף צורף איש מקצוע האמון על נושא כיול הטכוגרף שהסתייע במכשיר ייחודי לנושא.

במהלך המבצע נעצרו מאות נהגי משאיות ולמעלה מ-170 דו"חות וזימונים לדין נרשמו כנגד מגוון העבירות המצויינות לעיל. בכשלושים משאיות נמצאו ליקויים טכניים ובינהם אילתורים שונים לעקיפת מנגנוני הגבלת המהירות ל-80 קמ"ש כנדרש בחוק. עוד נתפס נהג כשברשותו חומר החשוד כסם לעישון והוא אף הודה כי כי השתמש כשעתיים לפני שהחל לנהוג.

עוד במהלך המבצע אותרה מצלמה סלולרית מאולתרת אשר הותקנה על עץ ועל פי החשד שידרה באופן קבוע מידע לגבי התמקמותה בסמוך של ניידת מצויידת במכשיר ממל"ז. באגף התנועה סבורים כי המצלמה הופעלה מרחוק על ידי אדם שהתריע בפני נהגים המנויים על השירות על מיקומה של הניידת בשטח.

באגף התנועה מכתירים בהצלחה את המבצע. "מדובר בתופעה חמורה של תנועת משאיות בכביש הערבה, תוך ביצוע עבירות רבות ומגוונות על ידי נהגיהן המסכנות את המשתמשים בדרך", כך מסר מפקד היחידה המרכזית שבאגף התנועה סנ"צ אהרון ולריולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully