וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הר הגעש התפרץ על היצרניות

22.4.2010 / 14:41

יצרניות רכב רבות מתמודדות עם השבתת קווים ונזקים טכנולוגים כתוצאה מהתפרצות הוולקנית של הר-הגעש באיסלנד. כוח עליון

בעקבות התפרצות האלימה של הר הגעש באיסלנד נאלצות יצרניות הרכב להיערך מחדש. המוקד הסוער באיזור הקרחונים של איפג'לג'וקול הביא להשבתת נתיבי הרקיע מעל אירופה ולקרקוען של חברות תעופה מסחריות ופרטיות שדרכיהן נחסמו למשך שבוע ימים. מאות אלפי נוסעים נתקעו ביעדים שונים, הנזק הכלכלי נאמד בכמה מיליארדי דולרים עד כה, ויצרניות הרכב לא מקבלות אספקה שוטפת של רכיבים.

בין החברות הראשונות בתעשיית הרכב לדווח על פגיעה ישירה באופן התפעול הייתה ניסאן, שדיווחה שאינה מסוגלת בשלב זה, לארגן חלפים לדגמי המוראנו, הקיוב והרוג, ואף עצרה את ייצורם של כלי-רכב לפרק זמן מסוים. החברה היפנית מצאה עצמה תקועה על רצפת הייצור עת נדרשו חיישני אוויר שיש לייבאם מאירלנד במטוס.

ב.מ.וו נמצאת גם היא ברשימת הנפגעים עם תקלה בסעיף אחר; שני דגמי הפנאי הגדולים שלה ה- X6 וה-X5 החדש, מורכבים אמנם בארה"ב, אלא שהתמסורות האוטומטיות ורכיבים אלקטרונים חיוניים מוטסים דרך האוויר מגרמניה שפותחת שעריה בהדרגה לאחר הקלות בשדות התעופה באירופה.

הבווארים שוקלים כעת אם יש מקום לעצור את הייצור במפעל ספראטנבורג בארה"ב עד להגעת החלפים. זאת ועוד בשעות האחרונות הודיעה ב.מ.וו על הפסקת ייצורן של ב.מ.וו סדרה 7, 5 , סדרה 3 ו-1, וכן הרודסטר Z4, במפעלים שונים בגרמניה. חלק מהקווים יחזרו לפעילות שגרתית רק מחר בבוקר ואחרים במועד מאוחר מכך.

עוד מהמטרות ענן האפר הוולקני, עולה כי בגזרת הספורט המוטורי נתקלו המעורבים והנוסעים בשיבושים בלוח הזמנים. באגף הדו-גלגלי נראה כי הגרנד-פרי הקרוב בסבב המוטו GP המתוכנן ליפן, בוטל נכון לשעה זו, ואילו מנהל קבוצת 'רד-בול רייסינג' מארק הורנר והנהג בקבוצתו מארק וובר, נתקעו בתום הגרנד-פרי הסיני בסבב הפורמולה 1 בשבוע שעבר; במשך שישה ימים עשו את דרכם משנגחאי לדובאי, משם לרומא ולניס, ואח"כ לסקוטלנד.

השדרנית הבכירה של ערוץ הספורט BBC1, שרה הולט, עדיין שוהה בסין וסיפרה לגולשים באמצעות הטוויטר על החוויות באיזור. "חצי מהצוות של ה-BBC התמזל מזלו והגיע לאירופה בזמן. אבל יש פה לא מעט אישים מקבוצות הפורמולה 1 שנותרו שבויים במדינה רחוקה בלי אפשרות לחזור הבייתה או לקבוצות". כך הכתבת. עם השתחררות הפקקים באוויר יש להניח שכולם יגיעו ליעדם תוך כמה ימים, והיצרניות תחזורנה לפעילות סדירה ללא עיכובים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully