וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונית החשמלית של פולקסווגן

24.4.2010 / 11:32

תחשוף בתערוכת האנובר קונספט חדש למונית נוסעים קטנה מונעת חשמל. הטכנולוגיה כבר כאן, המכונית עוד לא

פולקסווגן תשיק בתערוכה הטכנולוגית המסחרית בהאנובר את ה'טקסי מילאנו' החשמלית. רכב נוסעים לשירות הציבור חמוש במנוע חשמלי ותכונות ניווט מתוחכמות. הבסיס למכונית מקורו במכללים קיימים שייכנסו לשימוש בעוד כשלוש שנים בקבוצת המיני העירונית ובמסגרת משפחת ה-E מוביליטי, לרבות דגמי UP! והסדרה החולקת דגמים בסגמנט העממי ההיברידי (גולף וג'טה כלאיים).


למרות הייחוס למילאנו איטליה, פולקסווגן מאמצת החזות הוויזואלית של המונית הלונדונית; המרכב החיצוני מרובע וגבוה ובקבינה מרחב פנים נדיב ועשיר במתגים. היא מצויידת מערכות מולטימדיה מתקדמות עם שני בקרי פיקוד ליושבים מאחור השולטים על מערכת המיזוג, ומהם ניתן אף לשלם את דמי השימוש עם כרטיס אשראי ולעקוב אחר נתיב הנסיעה. דלתות פתיחה (הזזה אלקטרונית) באות במקומן של דלתות כניסה רגילות, ואלה חשובות על מנת שניתן לצאת את המכונית בצורה בטוחה בסמיכות למדרכה בלבד.

המנוע החשמלי של המילאנו טקסי מאפשר לה לנוע לטווח שנאמד בכ-186 מיילים על כל טעינה, שהם כ-300 ק"מ לערך. תחת המרכב שוכנות סוללות ליתיום-יון קומפקטיות בקיבולת של 45 קילוואט אותם ניתן להטעין בפרק זמן שבין 5 ל-8 שעות, תלוי בעוצמת המתח. הכוח הכללי נאמד בכ-113 כ"ס על משקל נטו (ללא נהג ונוסעים) של כ-1.47 טון. המהירות המרבית היא כ-130 קמ"ש ופליטת המזהמים...אפס. הסוף לסולר המחניק בתחנות המרכזיות ובשדות התעופה? אולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully