וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקופה הגדולה של ב.מ.וו

25.4.2010 / 9:20

ב.מ.וו הפתיעה את האורחים האוריינטלים עם ספינת הפאר גראן-ספורט. רמז לסדרה 8 או כוונה ברורה ומיידית?

לאורך השנים אומצה תערוכת הרכב בסין ככר השקה מתאים לקונספטים יוצאי-דופן. מגרסאות כלאיים ללימוזינות דמיוניות, וכלה בכלי-רכב סינים משובטים על בסיס מכוניות מערביות. ב.מ.וו חושפת השנה בהיכל בשנגחאי מכוניות שמרביתן משווקות באירופה ובארה"ב, אבל את הדובדבן שמרה ליום הפתיחה עת היא חשפה את הגראן-ספורט – משחתת פאר מצויידת בארבע דלתות ובמרכב דמוי קופה. רעיון או מציאות למחר?

במסיבת העיתונאים שנערכה במתחם הסיני גוללה ב.מ.וו את סיפור הולדתה של הגראןספורט, תוך שהיא מציינת שחלק ניכר מפריטי העיצוב יגיעו לכל תחומי המשפחה."יש כאן רמזים ברורים להיכן אנחנו מסתכלים" כך בכיר בחברה. בתצורה הנוכחית תשוגר המכונית לרצפת הייצור בעוד פחות משנתיים לקראת אמצע 2012. אולם, מעמדה זו אין מקום לשפוט אם ב.מ.וו תנסה להחזיר לחיים באמצעותה את סדרה 8 או שתשיק אחות גדולה יותר לסדרה 6, כמתחרה ישירה למרצדס CLS.

הניחושים על סדרה עילאית הם פרועים וחסרים בפרטים; יתכן שמסיבה זו התמונות החשוכות למחצה מגלות חלק מזערי מהתוכניות של ב.מ.וו לעתיד. המספרים אודות הבווארית חושפים כי אורכה הוא למעלה מחמישה מטרים, הרוחב יותר משני מטרים ובסיס הגלגלים רחב מסדרה 7 בסיסית. אולם, ממד הגובה הנמוך ב-10 ס"מ מסדרה 5, מסגיר את התכונות המסותרות תחת המעטפת ובראשם החלטה ממוקדת להתחרות בפורשה פנמרה, אסטון מרטין ראפיד ואחרות מקבוצת הסלוניות המפוארות.

על סדרה 8 חדשה מותר לקבוע שיש מקום למחשבה אוטפטימית, ואפשר בהחלט להסתמך על הטפטופים בשנתיים האחרונות עליהם דיווחנו כאן במדור בין דילוג מתערוכה אחת לשנייה. על כל פנים, הדמיון בין הדגם החדש לישן ניכר כמעט בכל מישור; מבנה קופה נמוך וספורטיבי, מנועים ענקיים בחזית שעלולים לשחות בקרב יחידות 12 צילינדרים עם למעלה מ-500 כ"ס ותיבות אוטומטיות עם שמונה יחסי העברה. 11 שנים אחרי שירדה סדרה 8 המיתולוגית ואופסנה בארכיון, יתכן שזהו הזמן הנכון להחזיר אותה למעמדה כספינת הדגל הרשמית. אולי הפעם היא (גם) תקצור הצלחה גדולה יותר מקודמתה.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully