וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מתחילה בקטן

25.4.2010 / 9:46

פורד חושפת את הקונספט סטארט כתולדה למכונית עירונית עממית וחסכונית המצויידת במנועי סדרת האקו-בוסט

הקונספט התוסס של פורד נחשף בימים אלה בתערוכת הרכב בסין. אלא שעל העיצוב חתומה סדנת הבית של היצרנית בארה"ב קליפורניה, שדגמה עבור המודל תערובת של זוויות. משם סיפרו מעצביה כי הושפעו ושאבו השראה מכלי-רכב גרמניים ואיטלקים, בפרט מכוניות פורשה הקלאסיות כדוגמת ה-356 ספידסטר והאלפא-רומאו זגאטו SZ שהיא אחת המכוניות היפות ביותר לעניות דעתנו של המותג האיטלקי מאז נוסד לפני 100 שנים.

המרכב החיצוני מולבש על שלדת אלומניום ופלדה, אך התרכובת עצמה קלה בכ-140 ק"ג מכל מכונית מיני עירונית עממית. לסטארט יש מגוון אפשרויות מענייניות כמו היכולת להסיר חלק מסוים מהגג ולהופכה למכונית עם תקרה פתוחה חלקית – מה שמכונה גג טארגה. אולם יש להניח שדברים אלה יישארו בגזרת הרעיון בלבד עד שהיא תגיע לייצור, אולי כמחליפת הקא שלא הגיעה אלינו.

הבשורה הגדולה והמשמעותית יותר שיוצאת עם הסטארט, דווקא קשורה בפוקוס והפיאסטה. שתיהן תזכנה לאכלס בחזיתן מנועים קומפקטיים, מהירים וחסכוניים ממשפחת ה-'אקו-בוסט'. ממש כמו קונצרן פולקסווגן, פורד מכווצת ומסירה מה שאינו נחוץ לימים אקולוגיים ומשאירה מנוע צנוע חמוש בשלושה צילינדרים בהגדשת טורבו המפיק מ-1.0 ל' 110 כ"ס בשידוך לתיבות ידניות וכפולות מצמד עם שישה יחסי העברה. להלן מדוע אפשר לוותר כליל על 1.6 ל' מיושן.

התבנית החיצונית של הסטארט רומזת באופן שאינו משתמע על כמה מוטיבים פוטנציאליים בפורד. אבל כרגע, אנחנו נשאר עם הנתונים היבשים והתכנים שטוענים לפליטת CO2 פחותה מ-100 גק"מ וסידור שמתיר לארבעה אנשים לשבת בנוחות בחלל התא. באופק בכל אופן, מובטח לנו דו-קרוב מאוד מותח ומעניין בטווחי המנועים הקטנים בין פולקסווגן וטכנולוגיית ה-TSI לבין פורד וסדרות האקו-בוסט. בל נשכח שגם פיאט 'מולטי-אייר' נמצאת בתמונה, כך שהמבחר בשנתיים הקרובות בקבוצת הסופר-מיני והמשפחתיות עומד להיות עמוס ומעניין.

פורד סטארט. אתר יצרן
בדרך להפוך למכונית עירונית חדשה, או מחליפה לקא המוצלחת?/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully