וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי פקוקה באירופה – בריסל

26.4.2010 / 11:14

כך קובע מחקר חדש שמצא כי הבירה הבלגית תוקעת הכי הרבה נהגים בפקקים; בבריטניה סביר, בספרד התנועה זורמת

מתכננים לטייל עם מכונית ברחבי אירופה? כדאי שתדעו. קבוצת חוקרים מאמסטרדם פרסמה את הנתונים אודות העיירות הפקוקות ביותר ביבשת. המחקר כלל 59 ערים גדולות שנבחרו ונבחנו על פי פרמטרים ותנאים שלוקטו ממכשירי הניווט של 'טום טום' בהם משתמשים כ-30 מיליון נהגים. אלה נמדדו במקומות שאחוז התושבים בהם גדול מחצי מיליון, ופקק תנועה יוגדר רק אם מהירות הנסיעה נמוכה מ-70 אחוזים מהמהירות המותרת בחוק – כלומר פקק משמעו עיכוב של 20 דקות לאורכה של שעה.

על פי המחקר ההולנדי, בירת בלגיה והאיחוד האירופי בריסל היא העיר הסואנת ביותר. בתחומיה גורמת התנועה הערה לכ-38 אחוזים מהדרכים המרכזיות להיות גדושות ועמוסות בכלי-רכב ובהם נהגים המתעכבים זמן רב על בסיס יומי. שנייה לה ברשימה היא פולין שמציגה נתונים כמעט זהים בעיר ורשה, ואילו העיר ורוקלה הפולנית תופסת את המקום השלישי.

בבריטניה המצב רחוק מלהיות מעודד; בירת אנגליה לונדון נמצאת במקום הרביעי באירופה וזאת על אף הקנסות הגבוהים המחולקים בעיר ואגרות הגודש. יחד איתה נמצאות בעשיריה הראשונה גם בירת סקוטלנד אדינבורו, בירת צפון אירלנד בלפסט וכן בירת אירלנד הסמוכה דבלין המדורגת שישית. עוד מאי הממלכה המאוחדת בירת וויילס קרדיף במקום ה-26 וגלזגו הסקוטית הרחק בהמשך הרשימה במקום ה-46.

הפריסאים דווקא ישמחו לשמוע שהם נמצאים רק במקום התשיעי ברשימה. אולם, נראה כי מלבד משכנו של מגדל אייפל והעיר הגדולה מרסיי, תושבי צרפת יכולים להנות מתנועה שקטה וחפה מהפרעות ופקקים כשהם יוצאים מאיזורים אלה, מאחר ואלו שתי הערים היחידות המייצגות את צרפת במחקר. ומה באיטליה שאת נהגיה אוהבים להשמיץ בשל הפתיל הקצר? מילאנו היא הסואנת ביותר בארץ המגף ומדורגת 11 ביבשת, רומא מדורגת 14, נאפולי 19 וטורינו 22.

גרמניה שמחזיקה בתשתיות המהירות בעולם מראה כי לדרכים פתוחות במיוחד יתרון בוויסות יעיל ומצוין של הפקקים; העיר הכי סואנת של גרמניה היא מינכן, אלא שזו מאכלסת את המקום ה-28 בלבד. יתר עריה הגדולות – אסן, המבורג, שטוטגארט, קלן, דיסלדורף וברלין רצות בין המקומות ה-31 למקום ה-38. דורטמונד רק במקום ה-54.

מי מכם שמעוניין להמנע מתקריות מפוקקות, מוטב לו כי יבחר בערים הספרדיות או במדינות הנורדיות. ברצלונה ממוקמת רק במקום ה-17 ואילו יריבתה לתואר ליגת הכדורגל מדריד מדורגת במקום ה-42. מאלגה מדורגת 55, ולנסיה התיישבה במקום ה-58 ובמקום ה-59 והאחרון סארגוסה עם 1.5 אחוזי פקקים הנרשמים לחובתה בכל יום. בצפון היבשת, בירת נורווגיה אוסלו מדורגת 16, בירת פינלנד הלסינקי מדורגת 40 ובירת שוודיה סטוקהולם מדורגת במקום ה-56. לאן תטוסו בחופשה הבאה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully