וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו 328 קאם לתחייה

26.4.2010 / 14:26

לציון 70 שנה לזכייתה במירוץ המילה מילייה משיקה ב.מ.וו את ה-328 קאם-קופה בתום עבודת שחזור קפדנית. שתזכה לעוד

לפני 70 שנה במרץ 1940, זכתה מכונית הב.מ.וו 328 קאם-קופה במירוץ 1,000 המיילים האיטלקי, המוכר יותר בשמו המקורי מילה מילייה (Mille Miglia). לרגל המאורע החגיגי תחשוף ב.מ.וו גרסה משוחזרת שלה בתערוכת ה'קונקורס דה אלגנס', היות וככל הנראה רק שתיים כדוגמתה שרדו.

ה-328 קאם-קופה בהחלט חריגה בנופך ההיסטורי של מירוצי המכוניות; היזם האחראי ויליאם מיירהופר סלל את הדרך למכונית מהפכנית על שלדת צינורות מתקדמת במיוחד, עם דגשים על משקל נמוך והקניית מרכז כובד אופטימלי שיטייב עימה בסבבים התחרותיים. ללא נהג בקוקפיט, שקלה הבימרית כ-831 ק"ג בלבד. מערכת המתלים תוכננה על זרוע עצמאית והמנוע הקדמי לו 2.0 ל' הפיק משישה צילינדרים בטור כ-80 כ"ס. מהירותו המקסימלית עמדה על 160 קמ"ש.

מספר מועט של מכוניות נבנה על ידי מייהרופר על פי הקונספציה של המהנדס וינבאלד קאם, ורובן נכחדו בצילה של מלחמת העולם השנייה מסיבות מובנות. המכונית שזכתה במירוץ נמצאת כנראה בארה"ב, אחת נוספת בבריטניה ועוד אחת ברוסיה. רק דגם אחד נותר בגרמניה וגם הוא יצא משימוש ב-1953 בעקבות תאונה קשה על מסלול המירוצים (המכונית בתמונת השחור-לבן היא הדגם הגרמני).

מלאכת השחזור על ה-328 קאם-קופה החלה כדיונים וחלומות במסדרונות מטה היצרנית במינכן. לקח לבכירי האגף הקלאסי תקופה ממושכת למצוא את הצוות הנכון לאור העדינות הנדרשת בפרויקט. בתום סדרת חיפושים אינטינסיבית אותר האדם המתאים – רנה גראוב, ברנש ותיק חובב שיחזורים שראה ברסטורציה שליחות לאומית לרגל 70 השנים.

את התוצאה הסופית אתם יכולים לראות בתמונות ולשפוט בעצמכם אם ההעתק שווה למקור. בהיעדר השרטוט הטכנולוגי משנות ה-40, גראוב השתמש בטכניקות מתקדמות בשיתוף מוזיאון ב.מ.וו להדמיה וירטואלית. רשימת החומרים כללה שימוש נדיב בפלסטיקה, קרבון ושכבות אלומיניום רבות בפנים ומחוץ.

הרפליקה תוצג בפני קהל בתערוכת הרכב הקלאסית בארה"ב כאמור. המחיר לקלאסיקה הזאת טרם נקבע וספק אם תתומחר, מאחר וזוהי (קרוב לוודאי) היחידה האחרונה בעולם מדגם ה-328 קאם קופה. מי שלא מסוגל להתאפק מוזמן כמובן לקפוץ לארה"ב ולראות אותה במו עיניו. אנחנו נשאר עם התמונות והזכרונות.

ב.מ.וו קאם-קופה 328. אתר יצרן
ב.מ.וו קאם-קופה 328/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully