וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה פנמרה למוסך

26.4.2010 / 15:02

פורשה הוציאה בארה"ב קריאה לתיקון כ-3,200 מכוניות מדגם הפנמרה בגלל תקלה במנגנון חגורת הבטיחות שעלולה להקרע. מספר כלי-רכב בישראל טופלו ביבואנית

השלוחה האמריקנית של פורשה קוראת ל-3,176 מכוניות מדגם הספורט-פאר-סדאן פנמרה לסור למוסכים, לאחר שאותרה תקלה באחד ממנגנוני חגורות הבטיחות. הדגמים הרלוונטיים לתקלה הם ה-S, ה-4S והטורבו. ארגון הבטיחות האמריקני NHTSA קיבל את המידע מהיצרנית כבר בסוף חודש מרץ, אולם רק היום (שני) יצא בקריאה רשמית מטעמו לריקול מקץ סדרת מבחני-בטיחות שחשפו תופעות מדאיגות.

התקלה מתוארת ככניעה מכאנית באחד העוגנים של חגורת הבטיחות. מקרה כזה כפוף למצב בו המושב הקדמי רכון בצורה קיצונית לפנים, כלומר במצב של ישיבה זקופה וקרובה לגלגל ההגה. ה-NHTSA מצא כי בפוזיציה כזאת אין למנגנון הנעילה את היכולת לתמוך את הנהג היטב במקומו והחגורה עלולה להנתק ממקומה. התוצאה עלולה להיות חמורה ואף קטלנית לנהג במקרה של תאונת-דרכים.

כפתרון לכשל בעוגני המנגנון יתקינו אנשי פורשה בארה"ב עזרי בטיחות נוספים על הקיים, ללא חיוב הלקוחות. יש לזכור כי מדובר במכונית יוקרה והנה דוגמה נוספת לכך שגם אלה אינן חפות מתקלות כפי שראינו בעת האחרונה במכוניות עממיות, אם כי במקרה זה מדובר בהיקפים קטנים בהרבה.

מיבואנית פורשה לישראל חברת מ.ס.י מקבוצת מכשירי תנועה, נמסר לוואלה! רכב כי מדובר במספר קטן של כלי-רכב בישראל בהם אותרה התקלה וכי הודעה נמסרה לבעלי הרכב הרלוונטי. בחלק מהמכוניות כבר בוצע התיקון הכולל הוספת טבעת מרווח מפלסטיק לתפס חגורת הבטיחות. זמן הביצוע המשוער כ-15 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully