וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטר פלייס: מוניות חשמליות בטוקיו

דניאל שמיל

26.4.2010 / 11:48

את הניסוי מממנת ממשלת יפן; המוניות תשתמשנה במערכת להחלפת מצברים ולא בעמדות הטעינה ותסענה כ-20 אלף ק"מ

מונית מתקשרת בתודעתנו לגרגור של מנוע דיזל, לפיח ולעשן, אבל שי אגסי מאמין שגם המוניות יכולות להיות חשמליות. החברה שייסד, בטר פלייס, הודיעה היום על תחילתו של ניסוי במוניות חשמליות בטוקיו, בירת יפן. הניסוי יכלול שלוש מוניות מדגם ניסאן קשקאי (הנקראית ביפן דואליס), עם מצברים מתחלפים שטוחים הממוקמים מתחת למכונית. צי המוניות הקטן של בטר פלייס יפעל במשך 100 ימים, בהם הן מיועדות לנסוע 20 אלף ק"מ.

הייחודיות בניסוי היא שהמוניות, הנדרשות לטווח נסיעה ארוך ולא יכולות לחכות לטעינה ארוכה, ישתמשו תכופות במערכת להחלפת מצברים ולא בעמדות הטעינה. שי אגסי אומר כי המערכת מחליפה מצבר תוך 59 שניות, והתהליך כולו, כולל הכניסה והיציאה מתחנת ההחלפה אורך פחות משלוש דקות.

ממשלת יפן היא המממנת את הניסוי, והיא עושה זאת לצד ניסויים אחרים בהנעה נקייה, כמו טעינה מהירה. אגסי אמר אתמול בשיחת ועידה כי "יותר קל להחליף את ההנעה לחשמלית באיי תחבורה, ומוניות פועלות תמיד באיים כאלה, כלומר באזור מוגבלים גיאוגרפית. לכן זה סגמנט מאוד מעניין עבורנו. כיום, המוניות ביפן נוסעות על גפ"מ וזה חומר מסוכן, שאי אפשר לאחסן ליד מבנים. אם הניסוי יצליח, נרצה להחליף אחוז גבוה מהמוניות ביפן ולהרחיב את המודל גם לערים אחרות בסין, בארה"ב ובמקומות אחרים".

בטר פלייס, מתברר, לא שואפת להיכנס לשוק המכוניות הפרטיות ביפן. "הנהג היפני לא נוסע במכונית הרבה קילומטרים" אומר אגסי "רוב האנשים נוסעים ברכבות, ומשתמשים במכונית רק בסוף השבוע. לכן זה לא שוק מעניין שנרצה להחליף. מוניות, לעומת זאת, נוסעות הרבה ואחראיות ל-20% מצריכת הדלק ופליטת המזהמים ממכוניות. להחליף אותן לחשמליות זו הדרך היחידה לתקוף את הבעיה באופן ממוקד". לאחרונה, בכיר בדיימלר הביע ספקות לגבי הכדאיות הכלכלית של החלפת מצברים. לדברי הבכיר, יורגן הוברט החבר בדירקטוריון הקבוצה בטר פלייס תיאלץ להחזיק מלאי גדול של מצברים שעלותם גבוהה, והדבר יקשה עליה להציג רווחים. אגסי שולל טענה זו, לדבריו, צריך רק 6% יותר מצברים ממכוניות. כלומר, ההשקעה בכל מכונית היא פי 1.06 מעלות המצבר. לדבריו, "זה מודל ריווחי מאוד".

  • עוד באותו נושא:
  • בטר פלייס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully