וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטנוע עם פלפל באגזוז

בצמוד להשקת ה-RCZ, פיג'ו דאגו להציג גם את נבחרי המחלקה הדו-גלגלית שלה, אז קפצנו לסיבוב עם הסטליס קומפרסור

קר. מה קר, קפוא. מד הטמפרטורה שבלוח המחוונים מראה 8 מעלות וככל שאני מטפס במעלה ההר על גבי הכביש ההררי המסולסל שהיווה את התפאורה לבחינת ה-RCZ החדשה, הטמפרטורה ממשיכה לצנוח. 7 מעלות, 6 מעלות, 5 מעלות וב-4 מעלות, רגע לפני שהפרצוף קופא והרגליים מתאבנות אני מחליט שמספיק ומסתובב חזרה.

הבאסקים המקומיים מסתכלים עלי כמו משוגע. מי זה האידיוט שעולה הר כזה בקור הזה עם קטנוע 125? ובכן, אני, אבל הקטנוע לא מתלונן. דווקא נראה שהוא נהנה ממזג האוויר הזה כי הקור עושה למגדש העל שלו (סופרצ'ארג'ר), או לקומפרסור כפי שפיג'ו קוראים לו, רק טוב.

כן, קראתם נכון, קטנוע עם מנוע מוגדש, או יותר נכון, קטנוע 125 סמ"ק עם מנוע משודרג שמבטיח להקפיץ אותו קטגוריה ואף להגיע לישראל, אם יבשילו התנאים. אז איך הוא מרגיש באמת? המשיכו לקרוא.

השקה קטנוע פיג'ו סטליס 125 קומפרסור. קובי ליאני
השקה קטנוע פיג'ו סטליס 125 קומפרסור/קובי ליאני

רעיון אחר

הקטנוע שעליו אנחנו מבלים כרגע, שייך למשפחת הסטליס של פיג'ו. אלה כוללים מספר נפחי מנוע שמתחילים ב-125 סמ"ק ונמתחים עד 500 סמ"ק (מנוע שמגיע מבית פיאג'ו) והם למעשה כבר לא ממש חדשים בעולם. השושלת מתחילה בסוף שנת 2005 עם חשיפתם בתערוכת האופנועים בפריס. שם גם הציגה פיג'ו את קפיצת המדרגה שלה בחטיבת המנועים הקטנים.

לצד גרסת ה-125 סמ"ק העממית, הציגה פיג'ו את הסטליס קומפרסור - קטנוע גדול עם מנוע קטן, שמיועד למוגבלי הרישיון שלא מסתפקים בביצועים הבסיסיים של הקבוצה. הרעיון אומר כמובן, הגדלת הכוח, אבל כדי לא לגרום לסטליס לחרוג מגבולות הקבוצה, השיטה כללה הצמדת מגדש על למנוע הזעיר - מעשה חריג בעולם הדו-גלגלי.

נשמע מצחיק? חכו עד שתשמעו על המספרים. בעוד שמנוע ה-125 הסטנדרטי מפיק 15 כ"ס בקירוב ו-1.1 קג"מ, מנוע הסטליס המוגדש מפיק את אותם 15 סוסים אבל משפר ב-50 אחוזים את המומנט. לא, אין לו את המספרים של מנוע AMG של מרצדס, אבל כן יש לו 1.7 קג"מ ב-6,000 סל"ד. 0.6 קג"מ יותר מבעבר. משעשע, כן, אבל אל תשכחו שעדיין מדובר בקטנוע עם נפח של פחות ממחצית פחית משקה.

השקה קטנוע פיג'ו סטליס 125 קומפרסור. קובי ליאני
השקה קטנוע פיג'ו סטליס 125 קומפרסור/קובי ליאני

יש גודל, יש מרחב, אין מקום

גרסת ה'בלק-סט' שניתנה לנו גם נראית לא רע בכלל ואפילו יפה מזוויות מסוימות. הצביעה השחורה, המשקף הכהה והאדום בגרפיקה ובקאליפרים מעניקים לו מראה ספורטיבי אגרסיבי וזה עוד לפני שהזכרנו את שני הכונסים משני צדי המושב שמזרימים אוויר קר (ולא היה חסר ממנו שם) אל מצנן הביניים (אינטרקולר).

הישיבה עליו מרגישה טוב מאוד. הגודל הפיזי שלו מעניק מרחב נדיב לכל איבר בגוף, גם לגבוהים, השילוב בין הכידון, למושב למשטח כפות הרגליים יוצר תנוחת רכיבה נוחה גם לאורך זמן. מכורי הג'ויימקסים ימצאו בו גם את האפשרות לשלוח את הרגליים קדימה על מדרס זוויתי, אבל אנחנו פחות אוהבים את התנוחה הזו.

דווקא שטח האחסון שלו מעט מאכזב. מול ברך שמאל של הרוכב יש תא קטן שיכול להספיק לארנק, משקפיים או מנעול דיסק, כששטח האחסון העיקרי נמצא מתחת למושב. בלחיצת כפתור בכידון או על השלט, מושב המורכב מתרומם עם בוכנה וחש תא די קטן. קסדה שלמה לא הצלחנו לדחוס שם,אבל קסדה מינימאלית יותר כן, עם עודף מקום לשרשרת נעילה.

מול העיניים נמצא לוח מחוונים יעיל ועשיר באינפורמציה ביחס לקטנוע 125 סמ"ק ובו ניתן למצוא מד סל"ד מימין, מד מהירות משמאל ובמרכז מד חום מנוע ומד דלק דיגיטליים, מדי מרחק מתאפסים, שעון זמן ועוד נורות התראה שונות.

השקה קטנוע פיג'ו סטליס 125 קומפרסור. קובי ליאני
השקה קטנוע פיג'ו סטליס 125 קומפרסור/קובי ליאני

130 קמ"ש, עם קצת עזרה

כאמור, קר כאן לאללה בתקופה זו בחבל הבאסקים שבספרד, אבל הכבישים כאן גורמים לנו, לסטליס ולי לשבור את ההבטחה האישית מהצבא, שלי לא יהיה קר יותר אחרי השמירות הליליות המקפיאות.

הסטליס טס. טוב לא טס, אבל בהחלט מהיר בשביל קטנוע 125 וזה מאוד משעשע לרכב על קטנוע ולשמוע את השריקה האופיינית של הסופרצ'ארג'רים. מן זזזזזזזז.... כזה שמצליח להאפיל על התקתוק של הבוכנה היחידה. נתוני האצות הצרפתיים לא חושפים אבל כן מספרים שהסטליס מכסה 100 מטרים תוך 8.5 שניות.

סיבוב המצערת גורר תגובה חדה מהמנוע בניגוד לנמנום המוכר מהמנועים הזעירים הרגילים והקמ"שים נספרים בקצב טוב. ל-100 קמ"ש הוא מגיע בקלילות ואפילו יוצא לעקיפות נחושות בתחומי העיר (כפרים ציוריים מקומיים) ועם קצת עזרה מגורמי הטבע (מישור או שיפוע קל וטיפה רוח גבית) הסטליס מאיץ את 83 הקילוגרמים שלי קדימה וגם 130 קמ"ש אפשר לראות על מד המהירות - בדיוק הקמ"שים החסרים להתמודדות ראויה עם התנועה. חביב. מה שיותר חביב אצלו היא מערכת הבלימה. מדובר במערכת משולבת עם ABS ולחיצה על המנוף השמאלי נועצת אותו חזק מאוד בכביש. מאוד חזק.

למרות החזות האגרסיבית והמנוע המשודרג, דווקא ספורטיבי הוא לא מרגיש הצרפתי הזה, אלא יותר כלבוייניק שלא מתבייש לזגזג בין מכוניות בקלילות וגם לרכון בכבישים מפותלים. הצמיגים שלו אוחזים מצוין על האספלט המקומי ועם מידות של 14 אינטש מלפנים (120/70) ו-13 אינטש מאחור (140/60) הוא גם מוחשי למדי על האספלט. המתלים שלו קשיחים יחסית ולכן המעט שיבושים שמצאנו בצפון ספרד הורגשו בישבן.

לסטליס שתי נקודות שליליות עיקריות בבחינה הדינמית. ראשון הוא מיגון הרוח שלו שיותר יפה מיעיל ולכן פלג הגוף העליון חוטף מערבולות במהירויות גבוהות, ושני הוא המשקל. הסטליס המוגדש שוקל 171 קילוגרמים, 11 יותר מגרסת ה-125 הרגילה וזה לא מעט לקטנוע שכזה, למרות המפוח במנוע וזה מורגש ברכיבה ובעיקר בפניות חדות או כשרוצים להרימו על הג'ק.

השקה קטנוע פיג'ו סטליס 125 קומפרסור. קובי ליאני
השקה קטנוע פיג'ו סטליס 125 קומפרסור/קובי ליאני

כמה יעלה?

נציגי פיג'ו ישראל שנכחו באירוע הצהירו על בחינת הבאתו לישראל, אך לא בשלב זה משום שאם זה יגיע אלינו מאירופה, מחירו יהפוך אותו ללא רלוונטי בעליל בשוק המקומי. הייתם רואים את עצמכם משלמים כמעט 40 אלף שקל על קטנוע 125? כמובן שלא, ושום קומפרסור לא ישנה את התמונה. חוסר הכדאיות הכלכלית שלו היא זו שככל הנראה גרמה ליצרניות קטנועים אחרות שלא לחקות את הרעיון של פיג'ו. לפחות לא עד שירד המחיר לרמה שפויה יותר.

אבל יתכן שיש אור בקצה המנהרה שכן פיג'ו מעתיקה את ייצור קטנועיה גם לסין מתוך המטרה להוזיל משמעותית את עלויות הייצור ובסופו של דבר, גם את תג המחיר לצרכנים ובמידה והמהלך אכן יהיה כדאי כלכלית, הקטנוע הייחודי של פיג'ו יגיע גם אלינו.

על הצד הטכני:

מנוע: צילינדר יחיד, 125 סמ"ק
הספק: 15 כ"ס ב-8,000 סל"ד
מומנט: 1.7 קג"מ ב-6,000 סל"ד
אורך: 215.2 ס"מ
רוחב: 76.5 ס"מ
גובה מושב: 78.4 ס"מ
בלם קדמי: דיסק יחיד, 260 מ"מ, ABS
בלם אחורי: דיסק יחיד, 210 מ"מ, ABS
צמיג קדמי: 120/70 R14
צמיג אחורי: 140/60 R13
מכל דלק: 13.2 ליטר

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully