וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפא של פעם במאה שנה

27.4.2010 / 14:52

סדנת זגאטו האיטלקית חוגגת 90 שנים לשיתוף הפעולה הפורה בינה לבין אלפא רומאו עם ה-TZ3 קורסה. על המסלול ומחוצה לו

לאחרונה זכינו לקבל הצצה חפוזה על האלפא רומאו TZ3 קורסה, פרי יצירתה של סדנת הרכב האיטלקית זגאטו. מלבד פרטים חלקיים אודות השינויים במרכב ועוד סדרת תיאורים על הכוח הפוטנציאלי בקרביה, נותרנו ללא תוכן מהותי. כעת עם פתיחת תערוכת הרכב האקזוטית הנערכת ב'ווילה דה אסטיט' בקומו איטליה, חושפת זגאטו את ה-TZ3 קורסה לרגל 90 שנות שיתוף הפעולה בינה לבין היצרנית האיטלקית, ובאותה נשימה מציינת 100 שנים להולדת אלפא רומאו עצמה.

להבדיל מכוניות ספורט שהכביש הציבורי אינו זר להן, את ה-TZ3 קורסה לא תוכלו לקלוט בעין העדשה סתם ברחוב לאור הגדרתה כמכונית מסלול בלבד. את האיטלקיה האדומה ניכס לעצמו אספן גרמני וחסיד זגאטו מושבע בשם מארטין קאפ שבמחסניו תוכלו למצוא מכוניות מוקדמות כזגאטו TZ2, אלפא SZ וכן את הקומפטיציונה 8C ממנה יוצרו כמה מאות בודדות.

ואם כבר נגענו ב-8C, נספר כי הייחוס בינה לבין ה-TZ3 אינו כפוף אך ורק לסמל המותג. היצירה של זגאטו מאכלסת את מנוע הבנזין V8 המרכזי לו נפח של 4.7 ל' והספק של כ-420 כ"ס. המנוע משודך לתיבת הילוכים סיקוונסיאלית לה שישה יחסי העברה. את העוצמה שולחת מערכת התמסורות אל הגלגלים האחוריים המאיצים ב-850 הק"ג של שלדת סיבי הפחמן והאלומיניום ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות ועד מהירות מקסימלית של 302 קמ"ש.

כיוון שמדובר במכונית יחידה ובלעדית (בכל זאת הזמנה פרטית של קאפ), סביר שתג המחיר עבורה חוצה את כל גבולות ההיגיון. מצד שני, מי שיש לו את היכולת לגרום לזגאטו לברוא עבורו במחי בקשה אחת מכונית תחרותית בתפירה אישית, כנראה שמדובר עבורו בשגרה יומית לכל דבר ושיש בכיסו הרבה מהממון הדרוש.

אלפא רומאו TZ3 קורסה. אתר יצרן
אלפא רומאו TZ3 קורסה/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully