וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים מעדיפים שאמא תנהג

ירון אדרי

28.4.2010 / 11:17

כך עולה מסקר שנערך בבריטניה אשר ביקש לבדוק מי מההורים עדיף כנהג. הסיבה – אמהות רגועות, אבות נוטים להתעצבן

אחת השאלות אשר עלולות להתיר בילדכם משקעים נפשיים עמוקים ומימון הונם של פסיכולוגים, היא את מי הם אוהבים יותר – את אמא או את אבא. איגוד הבטיחות בדרכים הבריטי 'GEM מוטורינג' לקח את אותו הקונספט אך במקום לבדוק את טיב החיבור האישי, בדק את טיב החיבור עם מי מההורים לכביש. 1,279 ילדים בגילאי 6 עד 16 התבקשו לענות לשאלה עם מי הם מעדיפים לנסוע ברכב, כשאבא נוהג או כשאמא נוהגת.

ילדים מעדיפים את אמא על ההגה, זו המסקנה שעולה מהסקר. שישה מכל עשרה ציינו כי הם רגועים ושמחים יותר כשאמם מנתבת את המכונית בדרכים ומנו לא מעט סיבות לכך. אמא לדבריהם מתחשבת בנהגים אחרים, לא נוסעת מהר ואפילו המכונית שלה חמודה יותר. הם גם ציינו שאמא דואגת לשעשע אותם בשירה או שיחה מעניינת.

ולמה האבות בדעת מיעוט? בדיוק בגלל הסיבות ההפוכות. ילדי בריטניה לא אוהבים שאבא נוהג מהר, חותך נתיבים באגרסיביות, מתעצבן ואף צועק על נהגים אחרים. זה גורם להם תחושת אי נוחות וחשש לבטחונם אולם רובם אינם עושים דבר. רק 26 אחוזים מהם ממש מבקשים ממנו להפסיק.

סיבה נוספת להעדפת האם העולה מהסקר, קשורה בקשר ישיר להבדל ביכולות הנהיגה בין המינים. אמנם לאמא סיכויים גבוהים יותר לגרום לנזקים בתאונות קלות והיא לא תמיד מצליחה לחנות, אך האבות לרוב מעורבים בתאונות של ממש שגם לרוב נגמרות בצעקות. אביהם של יותר ממחצית הילדים היה מעורב בתאונה, ולא פלא שרבע מהם ממש מפחדים כשהוא נוהג.

"אמא אולי לא הנהגת הכי מוכשרת, אבל היא בהחלט הכי רגועה", אומר מנכ"ל GEM דיוויד וויליאמס בתגובה לתוצאות הסקר. עוד הוא מוסיף כי "ילדים רבים ממש חרדים להכנס לרכב של אבא, הם אף פעם לא יודעים מתי הוא יתעצבן". אלא שהלקח הגדול ביותר מהסקר על פי וויליאמס קשור בפסיכולוגיה. לדבריו, מומלץ שילדים לא יחשפו לנהיגה אגרסיבית ועצבנות של ההורים היות והם עלולים לקבל זאת כמובן מאליו ולהתנהג כך בעצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully