וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותגים: ב.מ.וו עקפה את טויוטה

29.4.2010 / 11:13

היצרנית היפנית נושלה מהמקום הראשון על פי סקר שווי מותגים שנערך בארה"ב. המלכה החדשה בעולם הרכב – ב.מ.וו

הסערה המסחררת שעברה על טויוטה בעקבות התקלות הבטיחותיות נותנת בה את אותותיה במקומות רגישים. על פי סקר 100 המותגים המובילים בעולם התעשייתי שנערך בארה"ב על ידי מכון BRANDZ, נקבע כי טויוטה איבדה את המקום הראשון לטובתה של ב.מ.וו. אולם, חלק מראשי המכון משוכנעים שטויוטה תשוב למקומה בעוד מספר חודשים לאחר שתדעך סביבה ההמולה התקשורתית. האמנם?

פיטר ווילש מראשי המכון הסוקר, מעריך כי בכירי טויוטה אינם מודאגים מתוצאות המדגם האחרון. "טויוטה היא מותג חזק מאוד עם שורשים. ראינו בעבר כיצד משברים משפיעים לרעה על מותגים מובילים לפרק זמן-קצר. כל הנתונים שבידינו מצביעים על חזרה של טויוטה לראשות הטבלה בעוד מספר חודשים לאחר שהדרמות תשככנה".

ב.מ.וו שעקפה את טויוטה בדרך לפסגה, רשמה לזכותה כמה הישגים מצויינים השנה. גולת הכותרת הייתה החלת פרויקט החשמול העירוני (מגה-סיטי), השקת סדרות 5 ו-7 האקולוגיות וכן סדרה 1 על טהרת החשמל. בתמורה לכך החברה זוכה למשובים מעולים, ולא משנה שהיא איבדה ב-2009 כתשעה אחוזים מערכה. טויוטה אגב, ספגה ירידה של 27 אחוזים.

בין החברות שרשמו זינוק ניכר במעמדן ובשווין, בולטות לטובה פורד ופולקסווגן. ווילש טוען כי ההשקעות של פורד והקונצרן הגרמני בטכנולוגיות עממיות פתחה בפניהם את הדלת לשגשוג כלכלי וחברתי. "זה מראה כי פורד חושבת על צרכים, על מה שהלקוחות דורשים במכוניות". פורד הגדילה ערכה בכ-19 אחוזים כאשר ברבעון הראשון של 2010 היא מסכמת רווח של 2.1 מיליארד דולרים. פולקסווגן שפוזלת אל המקום הראשון בתעשיית הרכב יחד עם בנות הקונצרן, עומדת על ערך של 7 מיליארד דולרים, בעוד אודי עם 3.5 מיליארד. "שני המותגים של הקונצרן נמצאים במגמת עלייה מרשימה". כך ווילש.

בין שאר המותגים הגדולים אפשר למצוא את הונדה שנמצאת במקום השלישי עם שווי של 14 מיליארד דולרים. אחריה מרצדס ופורשה עם נתונים שנעים בגזרת ה-13 מיליארד ובמקום השישי ניסאן (8 מיליארד) ורנו השותפה (3.25 מליארד). אגב, את טבלת המותגים המובילים שאינה בלעדית לעולם הרכב, מובילה חברת האינטרנט 'גוגל' עם שווי של 114 מיליארד דולרים. אחריה IBM'' עם 86 מילארד וסוגרת את המקום השלישי 'אפל' עם 83 מיליארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully