וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מיצובישי תהפוך לפיג'ו

29.4.2010 / 11:56

רכב הפנאי הקומפקטי מיצובישי ASX ישווק גם תחת מותגי פיג'ו וסיטרואן. בינתיים הצרפתים צריכים לדאוג לטנדרון המתהפך

שיתוף הפעולה בין קונצרן PSA למיצובישי עולה מדרגה נוספת. קבוצת PSA תתיר לפיג'ו ולסיטרואן לברוא רכב פנאי זהה על בסיס המיצובישי ASX החדש. זאת לקראת השקתו ביפן בקרוב (שם יכונה RVR) והן תחת המותגים הצרפתים ב-2012. בתמורה לכך תקבל מיצובישי עמדה נוספת להחדרת הג'יפון המסקרן הזה, ותגדיל את רווחיה בשוק החלפים המתכלים באירופה.

במסגרת ההסכם המתגבש תוכלנה פיג'ו וסיטרואן לבחור בתצורות מרכב בלעדיות עבור המותגים; אפשר שיהיה במרכב שלוש דלתות קצר או חמש דלתות שימושי. כך או כך, שתיהן תרווחנה מרכב נוסף בשורותיהן שיגדיל את ההכנסות המשותפות בקבוצת הפנאי והמשפחה.

רכב הפנאי הקומפקטי אמור להצטרף לאחיו הגדולים אאוטלנדר ופאג'רו, עם שימוש בהנעה כפולה או קדמית ובמנועי בנזין וטורבו-דיזל (1.6 ל' HDi) מסורתיים של החברות מצרפת. התיבות תהיינה רובוטיות שני מצמדים עם שישה יחסי העברה או ידניות פשוטות. תפוקת הייצור המאוחדת עם PSA תניב כ-50 אלף יחידות שתרדנה מפס הייצור מידי שנה.

זהו אינו הסכם ראשון שמלכד בין מיצובישי לבין PSA. בשנים האחרונות הולידה השותפות ביניהן את הסיטרואן סי-קרוסר ופיג'ו 4007 כתאומים למיצובישי אאוטלנדר, וכמובן החשמליות הננסיות סיטרואן זירו ופיג'ו איון המבוססות על המיצובישי iMiEV אותה פגשנו פה בישראל לפני כשבוע. כמו במקרים הקודמים, גם כאן יקבל רכב הפנאי חזית שונה לכל מותג לשם הבידול. מיבואנית פיג'ו לישראל דוד לובינסקי נמסר לוואלה! רכב כי בהחלט נשקלת האפשרות לשווק את ה-ASX הצרפתי בישראל.

הופכים את נימו

צוות איגוד הבטיחות הגרמני ADAC הצליח להפוך את הטנדרון הקומפקטי סיטרואן נימו במבחן ההתחמקות ממכשול. הניסוי בוצע במהירות של 50 קמ"ש בלבד ונועד לדמות מצב קיצוני בו הנהג מסיט את ההגה במהירות ופתאומיות כדי לחמוק מהתנגשות.

דובר סיטרואן אישר את התקרית הבטיחותית, אולם הפיג את החששות ואמר כי מדובר ב"תנאים שאינם מדמים מצבי נהיגה שגרתיים". הסיטואציה עליה מדובר מתארת את מבחן האייל (Elk Test), בריחה מחייה גדולה שלפתע חוצה את הכביש. התמרון דורש יכולת תגובה אגרסיבית בגינה מופר האיזון של המכונית ונדרש תיקון כדי ליישרה בחזרה עם כיוון הנסיעה.

בעקבות התקרית לעיל, תתקין סיטרואן בכל דגמי הנימו מערכת בקרת יציבות כסטנדרט החל מסוף השנה. יתרה מכך, היא תגדיל ותשתדל לספק לכל המוצרים שברשותה מערכות ESP כחלק מהחבילה הבטיחותית כך שלא תיוותרנה מכוניות נטולות עזרי בטיחות חיוניים והתהפכויות מעין אלה לא תחזורנה יותר.

הנימו היא מסחרית קומפקטית קטנה מהברלינגו, והיא חולקת מכלולים עם אחותה התאומה ביפר למותג פיג'ו ולפיאט קובו, כך שסביר שתוצאות המבחן רלוונטיות גם אליהן. בכל מקרה, נכון לכעת שני הדגמים הללו אינם מיובאים לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully