וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי R8 מוגדרת מחדש

2.5.2010 / 10:31

אודי מוסיפה לשורותיה של מכונית העל את גרסת הביצועים GT המשופרת בכוח ומופחתת משקל. אופוזיציה לפורשה GT3?

אודי השיקה בתערוכת הרכב האקזוטית של מונטה-קרלו את ה-R8 במהדורת ה-GT. מכונית העל הגרמנית זוכה למגוון תוספות אווירודינמיות משמעותיות המשפרות את יכולת פילוח האוויר, ובו בעת מכסחת קילוגרמים עודפים ממשקלה הכללי לטובת חידוד הביצועים על הכביש.

הספורטיבית של אודי תיוצר בכמות מוגבלת, 333 יחידות בלבד. המחלקה האחראית עליה יושבת במפעל נקרלסום בגרמניה, משם אגב גובש הרעיון להרכיב זרוע ספורטיבית בלעדית לפוולקסווגן תחת הכותר R. במסגרת הפרויקט, מהדורת ה-GT תאפשר לנהגי מסלול חובבים לבנות מכונית תחרותית מצויידת במגוון אמצעים רשמיים כגון כלוב-הגנה ושימוש בחומרי קרבון – ממש כמו במכונית המירוץ מהלה-מאן. היא כמובן נושאת רישיון כביש, כך שגם ללא המסלול היא תמצא לעצמה רוכשים צמאי מהירות ואדרנלין.

מהדורת הGT נשענת על הגרסה הקיצונית ביותר של ה-R8 לה נפח של 5.2 ל' ועשרה צילינדרים. ההספק במנוע המרכזי מוגדל אל 560 כ"ס (תוספת של 35 כ"ס) ב-8,000 סל"ד ונתון המומנט מצמיח עוד כמה קגמי"ם ומתייצב על 53.2 ב-6,500 סל"ד. התיבה המשודכת נעזרת בשני מצמדים עם תגבור משמעותי. מערכת ההנעה מסוגלת לחלק את העוצמה בין הסרנים ביחס של עד 15 אחוזים לגלגלים הקדמיים ו-85 לאחוריים, אולם התערבות של הדיפרנציאל המרכזי מתיר חלוקה של עד 30 אחוז ו-70 אחוז בהתאמה.

הביצועים שודרגו למכביר תודות לצמצום בחומרי גלם ופירוק אביזרים שאינם חיוניים. כך למשל הוסרו דיפונים מפנים הרכב והורכבו חישוקי סגסוגת קלי משקל על מערכת מתלים מוקשחת עם צמיגים טובים יותר. בתום הדיאטה מורידה ה-R8 ממשקלה כ-95 ק"ג כך שבזכות תהליך זה היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות ומהירותה המרבית עומדת על כ-320 קמ"ש.

אודי מכוונת ראש בראש מול ה-911 GT3 של פורשה, ועל פניו נראה שיש לה יתרון קל מאחר והיא מאיצה ב-0.4 שניות מהר ממנה ל-100 קמ"ש שזה מספיק עבור הגרעין הקשה לבחור דווקא בה. את הקרבות תנהלנה היצרניות על המסלול והן על הכביש הציבורי מסביב לעולם, אך בינתיים נספר כי המחיר ל-GT עומד על כ-300 אלף דולרים ויותר בארה"ב.

אודי R8 GT. אתר יצרן
אודי R8 GT/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully