וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה פולקסווגן גולף החשמלית

4.5.2010 / 10:32

הקומפקטית האקולוגית מפיקה 114 כ"ס ומכסה טווח של 150 ק"מ בין טעינות. פיילוט ראשון יצא לדרך בגרמניה בתחילת 2011

במסגרת ועידה טכנולוגית בינלאומית העוסקת באיכות הסביבה, חשפה פולקסווגן את הגולף החשמלית שלה, או בשמה המלא Golf blue-E-motion. את מעמד הבכורה החגיגי כיבדה ראש ממשלת גרמניה אנגלה מרקל, שנועדה עם ראשי הקונצרן בראשם היו"ר מרטין ווינטרקורן שהציג את התכנים הכלליים של פרויקט המכוניות החשמליות (E מוביליטי) ובפרט את המכניקה האצורה בגולף החשמלית.

מבחינה חיצונית שקולה הגולף החשמלית לאחותה הסדרתית. כך גם בתא הנוסעים מלבד צגי LCD המשדרים אינפורמציה אודות ההטענה ומצב הסוללות. תחת מכסה המנוע שוכנת יחידה חשמלית עצמאית שמפיקה כ-114 כ"ס ו-28.3 קג"מים אנרגטיים מחוברים לתיבה אוטומטית עם הילוך אחד. על פניו מתואר כי הנתונים מתאימים לתחומים העירוניים וגם לבינעירוניים להוציא אולי את האוטובאהן - ל-100 קמ"ש מאיצה ה-E תוך 11.8 שניות ומהירתה המרבית 140 קמ"ש.

טווח נסיעת הגולף כ-150 ק"מ בטרם נדרשת טעינה של סוללות הליתיום-יון, אותן ניתן להזין מחדש בפרק זמן של כשש עד שבע שעות משקע ביתי. פולקסווגן כמובן מציינת שהמרחק הטמון במערכת מותנה בתפעול מערכות החשמל באוטו; הוספה של מנגנון הגורע אנרגיה דוגמת בקרת האקלים או שימוש תכוף במערכת השמע, עלול לקצץ את טווח הנסיעה המוצהר באחוזים רבים.

פולקסווגן תייצר כ-500 מכוניות מהדגם החשמלי לקראת פילוט שיחל בשנה הבאה ברחבי גרמניה. הייצור הרשמי מיועד ל-2013 לאחר שיווקה של הפולקסווגן UP! בלו-E, כאשר מייד לאחר מכן תחל פולקסווגן לשווק גם את הג'טה החשמלית.

אלא שווינטרקורן טוען כי רק התחייבותה של הממשלה הגרמנית לתוכניות ידידותיות לסביבה תאפשר לממש את האמצעים הטכנולוגים החדשים. "אם אנחנו רוצים לראות מכוניות חשמליות נגישות לקהל, הממשלה צריכה לדעת איך לנצל את משאביה בצורה הטובה ביותר". כך מסר ואף הוסיף כי "בשנת 2020 נקבל תמונה ברורה מאוד אם ההשקעה הניבה פרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully