וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנועים חדשים בוולוו

7.5.2010 / 9:27

היצרנית השוודית מעדכנת את סדרות המנועים בכל שורותיה. גרסאות הבסיס מונעות הדיזל יחלו עם יחידת 2.0 ל' 5 צילינדרים משופרת

דומה שוולוו די ערוכה לקראת שנת 2011, שמסתמנת כאחת התקופות המסקרנות בתולדותיה לאור מכירתה מידי פורד לחברה הרכב הסינית ג'ילי. החלפת דגמים מרכזיים כדוגמת ה-S60 הוותיקה בדור החדש הם גולת הכותרת במקביל לשינויים נוספים, אלא שפרט לבוס הנכנס מהמזרח, מחליפה ומעדכנת וולוו במסגרת התכנונים את מצבת המנועים הנוכחית בטכנולוגיות חדישות, שתתאמנה לכל הדגמים וכן לקבוצת הפנאי המורחבת. אז מה ממתין בהמשך?

בחזית הדברים מצמצמת וולוו את הנפחים הקיימים על מנת לחסוך נפח ובזבוז אנרגיות שאינו לצורך. כך למשל יתברג מנוע חמישה צילינדרים בנפח 2.0 ל' במקום ה-2.4 ל' בהספק שינוע בין 150 ל-200 כ"ס בשילוב תיבות ידניות וכפולות מצמד בגרסאות ה-S40 וה-C30. אלה גם תערבנה מנועי טורבו דיזל משופרים וחסכוניים יותר עם פליטת CO2 מופחתת. המרכבים השימושיים (סטיישן) יאכלסו בעיקר את גרסאות הביניים בהספקים אלה ויסתפקו במרבית המקרים במנועי הדיזל בלבד.

המשפחה הבכירה בוולוו הכוללת את ה-S80, XC-60, XC-70 וה-XC90, תזכה לשדרוג ביחידות החזקות ביותר. מנוע הבסיס בלוגמי הסולר מצטייד ב-2.0 ל' אמנם, אך ההספק צומח ל-163 כ"ס ו-41.8 קג"מ. המנוע יהיה תחת כותר D3, להבדיל מה-D5 שקיים ב-XC-60 המוצלח. עוד עדכון יחול במנוע ה-T6 בנפח 3.0 ל', שכעת מגדיל את כוחו ל-304 כ"ס ו-45.6 קג"מ. מנוע ה-3.2 ל' שישה צילינדרים ישכון תחתיו ויניב כ-243 כ"ס ולראשונה נעטף חומרי בידוד טובים יותר למניעת ויברציות בתא הנוסעים.

היות וה-S60 החדשה היא המכונית החשובה ביותר של וולוו בשנה הקרובה, ייתכן שכבר בתערוכת פריז תדגים השוודית את כל המנועים במשפחה החדשה מורכבים על הפרונט שלה ושל אחיותיה. רשמים מלאים נקבל במעמד ההשקה הרשמי של ה-S60 בקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully