וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכורת השבוע: שימרו על הימין

ירון אדרי

9.5.2010 / 15:59

נסיעה בכביש מהיר רב נתיבי דומה לפתרון מבוך סבוך בעקבות אי הסדר וכלי הרכב שפזורים בכל מקום. נהגים, פנו את השמאלי

הופתענו לטובה לגלות מעורבות יפה ומכובדת שלכם הקוראים עם הפרסום הראשון לתזכורת השבועית של וואלה! רכב שעסקה באיתותים או נכון יותר, בתופעת החוסר בהם. מסתבר שלרבים מכם חשוב לשמור על כללי ההתנהגות בכביש, אולם כמובן שישנם יוצאים מין הכלל שמסכנים את כולנו. אנו מלאי תקווה כי אלה ישנו את הרגליהם למען שיפור תרבות הנהיגה בכבישים שתשפר גם את הבטיחות לאור ריבוי התאונות. היינו גם שמחים לשמוע אם אכן הקפדתם על כך בשבוע האחרון.

היום בתזכורת השבועית נדון בתופעה שלילית נוספת בה אנו נתקלים מידי יום בכבישים – אי שמירה על הימין. בעת נסיעה בכביש מרובה נתיבים, הבלגן חוגג כאשר כלי רכב מפוזרים בו ללא סדר ובאופן אקראי. הרגל זה על ידי נהגים פרט לחוסר ההתחשבות בשאר משתמשי הדרך, פוגע בזרימה הטבעית של התנועה ומעלה את הסיכוי לארועים חריגים עד כדי תאונה קשה.

המחוקק קובע כי נהיגה תהיה בנתיב הימני וכי הנתיבים משמאל לו ישמשו לעקיפה.יש כאן גם מין ההיגיון שהרי כלי הרכב העוקפים נעים מהר יותר. כאשר רכב אחד או יותר תופסים את הנתיב השמאלי או אפילו את האמצעי ללא כל צורך ממשי, הם גורמים לכלי הרכב המגיחים מאחור להאט או לשנות את כיוון נסיעתם תוך מעבר תכוף בין נתיבים והשפעה על זרימת התנועה הטבעית מאחור.

אם נתעלם לרגע מעניין חוקיות המהירות, הרי העובדה שנוצר שינוי כפוי בזרימת התנועה היא שמסכנת את כל משתמשי הדרך. על אחת כמה וכמה כאשר מהירות הרכב שאינו שומר על הימין נמוכה משמעותית ביחס לשאר כלי הרכב הנעים בסמוך לו. מעבר לכך, אותו נהג גורם למעשה לנהגים אחרים לעבור על החוק בעיקר כשהם עוקפים אותו מימין. כמו כן, נהג התופס את הנתיב השמאלי עלול לעצבן את הנהגים האחרים ולהשפיע לרעה על דרך קבלת ההחלטות שלהם בהמשך נסיעתם וזה כידוע, פועל כתגובת שרשרת ומשפיע על נהגים נוספים.

שמירה על הימין נמצאת כמובן בראש רשימת ה"אל תעשה". ואם אתם מאלה שלא יכולים לעשות זאת אפילו אחרי שממש ניסיתם להגמל מכך, לפחות הקפידו לזוז כשאתם רואים במראה רכב מגיח מאחור או מהבהב לכם באורות. לא פחות חשוב, לעולם אל תנסו לחנך את הנהג המהיר מאחריכם על ידי מתן ברקס פתאומי שכן אתם מסכנים בעיקר את עצמכם. וזיכרו שיכולתם למנוע כל זאת לו רק שמרתם על הימין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully