וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאית היברידית בישראל

ירון אדרי

10.5.2010 / 15:51

UTI יבואנית משאיות איסוזו מציגה בישראל את הסומו ההיברידית לבחינת כדאיות שיווקה. המשאית עדיין דרושה תקינה אירופית

האם המשאית ההיברידית הראשונה בישראל תהיה מבית איסוזו? היום (שני) הציגה UTI יבואנית חטיבת המשאיות של המותג היפני את הסומו הייבריד, אשר לרשותה יחידת כוח הכוללת מנוע דיזל 3.0 ל' וגנרטור חשמלי. הסומו הייבריד הושקה ביפן בשנת 2007 וכעת מביאה אותה UTI כדי לבדוק התאמתה לשוק הישראלי.

המערכת ההיברידית של הסומו פועלת בטכנולוגיה טורית. יחידת העזר החשמלית נכנסת לפעולה בעת ההנעה או בעת האצה עד ל-3,000 סל"ד, כדי לתרום עוד קצת כוח ומומנט בתמורה לצריכת דלק מופחתת וירידה בפליטת המזהמים בשיעורים של עד 12.6 אחוזים. הספק הגנרטור החשמלי הוא כ-40 כ"ס והמומנט עומד על 29.5 קג"מ.

את כוחו שואב הגנרטור החשמלי מסוללות ליתיום-יון הנעזרות בטכנולוגיות המוכרות להטענתן ובראשן אגירת אנרגיית הבלימה. לשיפור היחסים עם הסביבה מותקנת במשאית גם מערכת 'עצור וסע' הדואגת לכבות את המנוע בעת עצירה וכן תיבת הילוכים רובוטית המכונה באיסוזו 'ניסטרוניק'.

אלא שייקח קצת זמן עד שאיסוזו תחל למלא את ציי משאיות החלוקה בישראל בגרסה הירוקה. הסומו הייבריד טרם קיבלה תקינה אירופית ועל כן אסורה בשלב זה לשיווק. ב-UTI מקווים שהיענות ופידבקים חיוביים מצד קהל לקוחותיה יאפשרו להם לזרז את היצרנית כדי להשיג את התקינה הנדרשת. אלא שזה לבדו לא מספיק, היות וביפן נמכרת הגרסה ההיברידית במחיר הגבוה בכחמישים אחוזים מהגרסה הרגילה מה שיעמיד את מחירה בישראל ללא כדאי. מנכ"ל UTI דורון ליאור מוסר לוואלה! רכב כי הוא מצפה לראות התערבות מצד הרשויות שתעודד רכישת משאיות מסוג זה על ידי הטבות ותמריצים.

  • עוד באותו נושא:
  • איסוזו
  • UTI

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully