וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה טובה, סקודה רעה

ירון אדרי

10.5.2010 / 16:46

היצרנית הצ'כית מציגה פרשנויות שונות לדגמיה. בצד הירוק פאביה ורומסטר אקולוגיות ומנגד גרסאות RS אגרסיביות

השנים האחרונות בחסות פולקסווגן, הפכו את סקודה לחטיבה רווחית מאוד כמובן בזכות הקפיצה הנחשונית באיכות דגמיה. וכדי לשמור על כך, היא חייבת להתאים עצמה למציאות הדורשת מכוניות קצת יותר אקולוגיות. הצ'כים ישבו וחשבו והשיקו את סדרת ה'גרינליין' אליו מצטרפות כעת הקטנות שבחבורה – פאביה ורומסטר, לאחר שעברו מתיחת פנים.

קצת אחרי מתיחת הפנים לשני הדגמים אותם בחנו לא מזמן במסגרת השקתם, חושפת סקודה את הצד הנקי במשפחה הקומפקטית. הפאביה והרומסטר מקבלות את מנוע השלושה צילינדרים 1.2 ל' מוגדש 'על' החדש של הקונצרן המפיק 75 כ"ס, ומעניק בתמורה צריכת דלק ופליטת מזהמים משופרות. עבור הפאביה מדובר ב-29.4 ק"מ לליטר ו-89 גק"מ CO2 או 23.8 ו-109 גק"מ לרומסטר.

פרט למנוע הסופר חסכוני של פולקסווגן, נעזרות הפאביה והרומסטר באמצעים נוספים כדי להאריך ככל הניתן את משך הזמן הנדרש בין ביקורים בתחנות הדלק. מנגנון 'עצור וסע', אגירת אנרגית הבלימה לטובת טעינת המצבר, מרכב מונמך ואלמנטים אווירודינמיים להפחתת הגרר, צמיגים מופחתי חיכוך ומחוון הממליץ מתי להעביר הילוך.

באירופה ישמחו בוודאי לאמץ את מנוע הדיזל החדש שישפר עבורם את החיים. בישראל ספק גדול שזה יקרה בין אם בגלל חיבתו לנוזל השמנוני או היותו משודך לתיבת הילוכים ידנית.

אדום, כתום, י-ר-ו-ק...

בניגוד לגישה הירוקה, ממשיכה סקודה לתחזק באדיקות את סדרות ה-RS הספורטיביות אצלן איכות סביבה כלל אינו נמצא ברשימת המטרות. לקראת תערוכת השיפורים 'GTI וורתרסי' היא מציגה פרשנות חדשה לפאביה והאוקטביה הממותגות תחת הסימול RS+. אל תצפו למצוא כאן כוחות סוס עודפים היות ושום שיפור לא נרשם בגזרה זו על ידי היצרנית. הפאביה נותרת עם מנוע ה-1.4 ל' TSI המפיק 178 כ"ס והאוקטביה עם ה-2.0 ל' TFSI המפיק 197 כ"ס או 2.0 ל' TDI המפיק 168 כ"ס.

במקום מנועים, ביקשה סקודה מצוותי העיצוב שלה להעניק מראה קצת יותר אגרסיבי לפאביה והאוקטביה vRS כפי שאתם יכולים להתרשם מהאיורים היחידים שנחשפו עד כה. רשימת השינויים כוללת עדכון אווירודינמי לפגושים, מכסה המנוע ותוספת ספוילר ודיפיוזר מאחור. כדי לחדד את המראה ולשייכו למכונית המירוץ הירוקה פאביה S2000 מסבב הראלי IRC, נצבעו חישוקי הסגסוגת (בפאביה גם הגג) למרות שבאיור זה נראה יותר צהוב זוהר.

סדרת ה-RS+ תיחשף בתערוכת השיפורים האוסטרית ב-14 במאי, אז אולי נדע אם הפאביה והאוקטביה תגענה גם לייצור סדרתי. עוד יביא הקונצרן הגרמני לתערוכה שתי גרסאות מאובזרות לפולקסווגן גולף GTI ולא פחות משבעה עיצובים שונים לאודי A1.

  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully