וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז הקטרים נדחה בחודש

אבי בר-אלי

11.5.2010 / 7:08

שלושה ימים לפני הגשת ההצעות סימנס ביקשה מהרכבת לדחות את מכרז הקטרים ונענתה בחיוב. הדחייה למשך חודש ימים

רכבת ישראל דחתה אתמול במפתיע בחודש את מועד הגשת ההצעות למכרז רכש הקטרים של החברה.

הדחייה נעשתה שלושה ימים בלבד לפני המועד האחרון להגשת ההצעות במכרז, ואושרה בעקבות פניית חברת סימנס, שביקשה ברגע האחרון לדחות את מועד הגשת ההצעה במכרז מנימוקים טכניים. לפי הערכות, נעתרה הרכבת לבקשה כדי להימנע מהליך מכרזי עם מעט משתתפים. זאת משום שבמכרז צפויות היו להשתתף גם חברות ווסלו (ספקית הקטרים האחרונה של הרכבת) ובומברדיה.

במקביל, נותר על כנו המועד האחרון להגשת ההצעות במכרז הקרונות ביום חמישי. זאת לאחר שגם במכרז זה שונו תנאי הסף כדי להגדיל את מספר המתמודדות בו. כפי שפורסם ב-themarker, הפחיתה הרכבת לפני כחודש את תנאי הניסיון המוקדם שבהם יידרשו המתמודדות לעמוד לבקשת חברה איטלקית, מחשש כי רק בומברדיה (ספקית הקרונות הדו-קומתיים של הרכבת כיום) וסימנס ייגשו למכרז.

תוכנית ההצטיידות של הרכבת נאמדת ב-1.1 מיליארד שקל, ומקיפה מכרז לרכישת 15 קטרי דיזל, לצד מכרז נפרד של 74 קרונות דו-קומתיים (דאבל דק). הרכבת תציע למתמודדות במכרז רכש נוסף של שמונה קטרים ושמונה מערכי קרונות בהיקף כולל של כ-700 מיליון שקל. הרכש הנוסף יתאפשר אם רכבת ישראל תחליט לממש את האופציה שהעניקה לה הממשלה - להעביר את תחזוקת הרכבות לידי ספקית הציוד הפרטי שתזכה במכרז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully