וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנות עושות יותר צרות

11.5.2010 / 16:27

כך מנתוני מחקר של חברת ביטוח אמריקנית שביקשה לבדוק מי מהצעירים בקרב המינים מסוכן יותר על הכביש

חברת הביטוח 'אול-סטייט' האמריקנית יצאה לבדוק ערב חודשי הקיץ בפתח מי בין שני המינים באוכלוסיית בני-הנוער בארה"ב שומר על החוק בכבישים, ומי מעדיף לצפצף על העולם ולאמץ את מנהגי המרדנות הנעורית. אולם במסגרת הסקר נשאלת השאלה, האם הנתונים באמת משקפים את המצב המציאותי, או שמא גלי הדמיון משבשים את מחשבותיהם?

המחקר הקיף כ-1,000 בני-נוער משני המינים בעלי רישיון נהיגה, רובם שייכים למעמד הבינוני בארה"ב ובביתם רכב אחד או שניים. מתוך קבוצת הנחקרים השיבו 48 אחוזים מהבנות כי הן נוטות לנהוג מהר מהמותר בכל תנאי הדרך. "לפחות 10 מיילים (16 קמ"ש) לשעה מעל הכתוב בתמרור". 16 אחוזים הודו שהן נוהגות באגרסיביות על הכביש.

מה עושים הבחורים? משקרים קרוב לוודאי, מאחר ועל אותן שאלות הודו רק 36 אחוזים מהם, פער של 12 אחוזים מהבנות כאמור. האם מכך יש להסיק שבנות נוהגות מהר יותר מבחורים והן מתנהגות בצורה בוטה יותר על הכביש כלפי שאר המשתמשים? לא היינו סומכים על כך במיוחד, כפי שאומרת מנהלת המחקר סטייסי שארפ. "בנות נוהגות מהר, אבל זה מאפיין את הסיכונים שהן לוקחות בכל המישורים בחייהן, לא רק בנהיגה".

לא רק מהירות עלולה להוות אלמנט מסוכן בנהיגה, אלא גם שימוש בטלפון סלולרי, הידוע כבעל פונטציאל לגרום לתאונה קשה וגם כאן נרשמות הבנות כסוררות גדולות. מחציתן הודו כי הן מדברות או מסמסות בזמן נהיגה לעומת 38 אחוזים בצד הגברי.

בסיום המחקר נשאלו הצעירים אם היו מפקידים את בטחונם האישי במאת האחוזים בידי בני-נוער מאחרי ההגה. רק 23 אחוזים ענו בחיוב על כך. "למדנו מהמחקר שבני-נוער מבינים את הסכנות, אבל לא בהכרח מיישמים את התיקונים על עצמם אלא מסתפקים בביקורת כלפי חוץ", כך מסכמת שארפ.

אלא שבניגוד למחקר זה, מה שיותר מעניין הם הנתונים בפועל לפיהם בכל שנה רק רבע מכלל ההרוגים בארה"ב (כ-34 אלף) הן נשים בכל טווח הגילאים. מכאן, או שנשים מסוכנות רק בשנות הרישיון הראשונות או שהן פשוט מעדיפות שלא לספר את כל האמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully