וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-C02 ממשיך לצלול

12.5.2010 / 9:47

רמת פליטת ה-CO2 הממוצעת לכלי רכב עומדת כיום על 145 גק"מ – הפחתה של 20 גק"מ מ-2003. השינוי הגדול ב-2009

ההיערכות למדד CO2 מחמיר שייכנס לתוקפו ב-2015 על ידי האיחוד האירופי, מעודד את יצרניות הרכב לעמוד ביעדים הדוקים ולהדביק את הפערים שנותרו. נתוני המדרוג של הוגי התכנית מבקשים לעמוד ברמת ממוצעת הנאמדת בכ-130 גק"מ עד התקופה לעיל, דהיינו, בעוד פחות מחמש שנים כל חריגה מתקן זה תקנוס את היצרניות בתשלום כספי בשיעור יחסי.

המידע החדש בנוגע להפחתת הזיהום התקבל על ידי חברת JATO דיינמיקס, המתמחה בענף הרכב בארץ ובעולם, ומפרסמת עתה מספר נתונים אודות השינויים והתמורות בשנה האחרונה בפליטת ה-CO2. מדבריה עולה כי בשנת 2009 זיהום האוויר הנפלט מכלי-רכב עמד על ממוצע של 145 גק"מ, וכי שנה זו רשמה את הצניחה המשמעותית ביותר.

הסיבות להפחתה ברמת הזיהום חלקן בזכות מחויבות היצרניות לייצר מכוניות קטנות ומנועים דיאטטים שאינם צרכנים גדולים של משאבים. אולם, מאחר ושנת 2009 הובילה את מסגרת תכנית גריטת המכוניות שרשמה הצלחה אדירה באירופה ובפרט בבריטניה ובגרמניה, כמות המכוניות הישנות שהורדו מהכביש תרמה אף היא משלה להורדה נוספת של מדד זיהום האוויר.

מאז שנת 2003 - השנה בה JATO החלה לאסוף את הנתונים מ-21 מדינות ברחבי העולם, חלה הפחתה ממוצעת של כ-20 גק"מ בשיעור פליטת ה-CO2. מסתמן כי בשנה האחרונה כמחצית מכל המכוניות החדשות שנמכרו בשווקים אלה התהדרו בפליטת CO2 נמוכה מ-140 גק"מ, להבדיל משנת 2003 בה 23 אחוזים בלבד הפגינו נתון דומה.

כבר כעת מסתמן כי נתוני הפליטה ל-2010 ימשיכו לרדת באופן עקבי, עם המשך הצגתם של מנועים חסכוניים והצמיחה בענף המכוניות ההיברידיות. זאת לקראת השנים הבאות בהן גם מכוניות חשמליות תגענה אל השווקים. מכאן, שיצרניות הרכב תעמודנה בדרישות של האיחוד האירופי וסיכוי רב שאף יותר מזה. מי שספק אם תצלחנה הן יצרניות מכוניות הספורט והפאר, אך אין להניח שהקנס יטריד את רוכשיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully