וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאודי לטיל בליסטי

13.5.2010 / 9:38

סדנת MTM ממשיכה לשפר את האודי RS6 והפעם בקנה 730 כ"ס. על הדרך היא גם מתאימה אותה למסלולי המירוצים

המהנדסים של סדנת MTM מוזכרים בין הקולגות שלהם כפנאטים כשנסוב הדו-שיח על שיפורים לכלי-הרכב של אודי. ארגז "הצעצועים" שלהם עמוס במכוניות משודרגות מכל ההיצע, בין אם אלה ממשפחת קבוצת העל (R8) או הקומפקטיות (A3). אפילו נרקמו ניסויים דמיוניים על מכוניות קלאסיות כמו הקוואטרו המיתולוגית משנות ה-80.

פרויקט הקלאב-ספורט מצעיד אותנו חזרה בזמן, לעידן בו מייסד הסדנה רולנד מאייר פיתח יחד עם אודי את מנועי החמישה צילינדרים של תחילת שנות ה-90 ולאחר מכן את מכוניות המירוץ לסבב ה-DTM, וגם את מגדשי הטורבו. בצעד מחוותי לימים העליזים ההם, וכן לטכנולוגיות החדשות בקונצרן, המציא הלה את האודי RS6 קלאבספורט, שאמנם מעוטרת סמלים ססגוניים, חישוקי ענק וכיתובים, אבל מסתירה את הנפץ תחת מכסה המנוע וסט הצמיגים הדביקים.

בחזיתה של האודי RS6 קלאבספורט שוכן מנוע 5.2 ל' בי-טורבו שמרקיד את תא הנוסעים באמצעות עשרה צילינדרים בתצורת V. בימים כסדרם שולחת היחידה לכל הגלגלים (קוואטרו) דרך תיבה ידנית 580 כ"ס ו-66.3 קג"מ. אלא שזה כמובן משחק ילדים בשביל מופרעים כמו MTM, ואלה סוחטים משם על ידי שדרוג מערכת ה-ECU עוד 150 כ"ס ו-14 קג"מ נוספים, שמצטברים בקו הסיום אל 730 כ"ס וכמעט 80 קג"מ.

בניסויים שערכה MTM לקלאבספורט על המסלול רשמה האודי כמה הישגים מרשימים; המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש אורך למשל רק כ-3.8 שניות, ואילו לרבע מייל (400 מטר) נדרשות רק 12.6 שניות. מהירות מרבית נקלטה בעין מיכשור הבוחנים הרגיש באיזור ה-350 קמ"ש, אולם MTM תתקין (למי שחושש) מגביל מהירות אלקטרוני ל-280.

את הקלאבספורט יוכלו לרכוש בעיקר חובבי מסלול, מאחר והמכונית הופקה על פי תקנות ה-FIA וכוללת בין היתר כלוב הגנה תקני, מערכת מתלים קשוחה שאינה מתאימה לכביש הציבורי ועוד תוספות קרבון להפחתה ממשקלה הכללי. המחיר עומד על כמה עשרות אלפי-יורו לקיט' הכללי, בלי תוספות או הדרכה של MTM על המסלול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully