וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי צריך פרארי היברידית"

13.5.2010 / 12:33

כך צוטט מנכ"ל מזרטי שטוען כי יצרניות ה'על' באיטליה מאולצות על ידי מניעים פוליטיים לייצר מכוניות ירוקות. להציל את העולם ב-330 קמ"ש?

פרארי חשפה בז'נבה את ה-599 מצויידת בטכנולוגיה היברידית. מהפן החברתי אפשר לציין שזו הייתה חובתה הציבורית כלפי הקהילה הירוקה. אלא שאיש מהקליקה האדומה לא ממש תמך במעבר אל הטכנולוגיה האקולוגית מההיבט השיווקי. החברה האיטלקית פרסמה ערב מאורע הבכורה כי גרסת הכלאיים הראשונה שלה תושק רק בעוד כחמש שנים, ולא לפני שתיערך מחדש בקווי הייצור שלה בהתאם. אז למה בכל זאת יש מי שמעקם מולה את האף?

הסערה החלה לפני מספר ימים בעקבות ראיון מהיר, אך בוטה, שהעניק מנכ"ל מזרטי ד"ר תומאס בושר למגזין הרכב האמריקני 'רוד אנד טראק'. הגרמני ונהג המירוצים לשעבר סיפר לעורך הירחון כי להערכתו "אונסים" את פרארי ומזרטי לעמוד בכל מיני תקינות CO2 שאין בהם שום תועלת להצלת כדור הארץ – "מי צריך פרארי היברידית"?

זמן קצר לאחר מכן, הגיב מנכ"ל פרארי אמדאו פליסה בראיון ל'אוטוקאר' הבריטי וניסה לעדן מעט את אמרותיו של עמיתו ולנסחן בצורה יותר פוליטית. "הפחתת פליטת ה-CO2 במכוניות של פרארי לא תציל את כדור הארץ. זה רק עולה לנו יותר כסף". פליסה אמר כי הוא מבין את התלהמותו של מנכ"ל מזרטי וציין בהמשך כי יש בכך מן ההיגיון. "אף אחד לא נוהג בפרארי על בסיס יומי, כמעט. השהות שלהן על הכביש היא כה זניחה עד כי לפליטת ה-CO2 שלהן אין שום משמעות".

הפרארי מדגם ה-599GTB נתפשה בעיני המבקרים בתערוכת ז'נבה כפעולת הסחה לעיניהם של שוחרי הסביבה. היא חמושה במנוע V12 בנפח שישה ליטרים המייצר 720 כ"ס ומעל 90 קג"מ זורמים בין הגלגלים תודות לתוספת של מנוע חשמלי בשידוך לתיבת הילוכים כפולת מצמד.

לא פחות מליצית היא עלותה של הפרארי ההיברידית שמחירה נאמד בלמעלה מחצי מיליון יורו לפני מסים מקומיים. לא בדיוק נגישה לסקטור העממי שרובו ככולו מורכב מאנשים ממוצעים שרוצים לדלל את פליטת המזהמים. אז אולי בכל זאת יש מקום למסרים נוקבים במקום ציניות פוליטית.

פרארי תערוכת ז'נבה 2010. קובי ליאני
פרארי תערוכת ז'נבה 2010/קובי ליאני

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully