וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבע מתאונות הדרכים בעולם – בארה"ב

14.5.2010 / 7:50

כל 15 דקות נהרג בן-אדם בתאונת דרכים קטלנית בארה"ב; 75 אחוזים מההרוגים הם גברים, שליש מהמקרים כתוצאה מנהיגה תחת השפעת אלכוהול

בכל שנה מקפחים את חייהם בכבישים בעולם כ-1.2 מיליון בני-אדם בתאונות דרכים בהן מעורבות מכוניות פרטיות, כך עולה ממחקר שערך מכון 'אוטו אינשורנס' האמריקני. על פי ממצאיו עולה כי בכל יום נהרגים בעולם כ-3,287 בני-אדם, מתוכם 94 בארה"ב - הרוג כל 15 דקות באחת ממדינותיה. עבור הולכי-רגל קיים סיכוי של כ-90 אחוזים לשרוד תאונת-דרכים שמהירות הנסיעה בה נמוכה מ-30 קמ"ש. אולם במהירות כפולה מכך, עולה הסיכוי למות מפגיעת מכונית בכ-50 אחוזים.

בארה"ב נרשמות בשנה כ-33,963 תאונות עם מכונית פרטית - רבע מכל המקרים הקטלניים בשנה. חרף מאמצם של מכוני הבטיחות בארה"ב למגר את התופעות, להגביר המודעות לסכנות בכבישים ובתוך כך לשדרג את רמת הבטיחות, מתברר כי טרם הצליחו להפחית את כמות התאונות ביחס לגידול הישיר באוכלוסיה. עורכי המחקר מעריכים שבעוד כעשרים שנה יעלה מספר ההרוגים בשיעור חד של כ-65 אחוזים לעומת היום.

מניתוח מקיף מצאו החוקרים כי הקידמה הטכנולוגית וקלות הדעת הינם גורמים מהותיים בגרימת תאונות. כשליש מהתאונות הקטלניות הן תוצר ישיר של נהיגה במצב שכרות (הרוג בכל 45 דקות בגין נהיגה בגילופין) וכ-25 אחוזים מכל המקרים הידועים בארה"ב עירבו שימוש בטלפון נייד בזמן הנהיגה; זמן התגובה של אדם צעיר המדבר בנייד בנהיגה, שווה בערכיו לזמן תגובה של אדם בן 70 ומעלה, כך מבדיקה שערכו.

עוד נמצא כי גם למזג הרוח חלק מרכזי בהשפעה על הנהיגה – בממוצע, מקללים נהגים בארה"ב כ-32,025 פעמים במהלך חייהם על הכביש מה שמלמד כמובן שעצבנות עלולה להוביל לתאונות דרכים. עוד מסיכומי המחקר נמצא כי בארה"ב הגורם הראשי למוות בין בני-נוער הוא תאונות דרכים קטלניות. אלה דורגו הרבה מעל שימוש מוגזם באלכוהול, סמים קשים, אלימות או התאבדות. בצד המגדרי וללא קשר לגילאים, אחוז הנשים בין ההרוגים הוא 25 בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully