וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייזלר, ג'יפ ודודג' למוסך

16.5.2010 / 9:31

40 אלף מכוניות קרייזלר, ג'יפ ודודג' נקראות להגיע למוסכים בעקבות תקלה במתג ההצתה. החשש - המכונית עלולה לנסוע לבדה

ארגון הבטיחות האמריקני ה-NHTSA יחד עם קונצרן קרייזלר-פיאט מפרסם קריאת תיקון בהולה, זאת לאחר שאותרה תקלה במערכת ההצתה בכ-40 אלף ממכוניות התאגיד. הריקול כולל את כל דגמי 2010 של הקונצרן האמריקני, ביניהם אפשר למנות את הקרייזלר 300C, ג'יפ גרנד-צ'ירוקי, קומנדר, ורנגלר, דודג' צ'ארג'ר וצ'אלנג'ר וכן הטנדר ראם. לא נמסר אם הריקול מוגבל לארה"ב בלבד ואם התרחשו תאונות הקשורות לכך.

מקור הבעיה נעוץ במערכת ההצתה. לפי בדיקה שנערכה ניתן לשלוף את המפתח ממקומו (סוויץ') עוד בטרם בורר ההילוכים הועבר לנעילה במצב P (חנייה). להערכת הבוחנים שבדקו את המקרה עלה חשש שהמכונית תסע לבדה – עם או בלי הנהג בעמדת השליטה, ותגרום לתאונה חמורה. ארגון ה-NHTSA הגדיר את התופעה המשונה והמסוכנת כ-"נסיעה בלתי-רצונית".

קריאת התיקון המקיפה האחרונה של קרייזלר התפרסמה בתחילת חודש ינואר השנה, בסמוך למיזוג עם קונצרן פיאט. יותר מ-24 אלף מכוניות מכל המותגים זומנו להגיע למוסך כדי לטפל בתקלה במערכת הבלמים. היו אף מקרים שהתגלה כי חלקים קריטים במערכות הבילום לא הותקנו כראוי, וחמור מכך - בדגמי דודג' ראם החלק אף היה חסר. ה-NHTSA דיווח כי לא נרשמו תאונות וכי את הבעיה איתר צוות הרכבה של קרייזלר במפעל המרכזי בארה"ב. בתחילת חודש מאי החל האיגוד אמריקני לבדוק גם מקרים לפיהם דוושת התאוצה של הדודג' קאליבר מסדרת הייצור הראשונה נתקעת, תקלה דומה לזו שהתגלתה בכתשעה מיליון כלי רכב של טויוטה.

קונצרן קרייזלר יפעל לתיקון התקלה החדשה ללא דיחוי או עלות במרכזי השירות שלו בארה"ב. מיבואנית קרייזלר לישראל קבוצת 'מכשירי תנועה' נמסר לוואלה! רכב כי לא התקבלה הודעה מהיצרן על דגמים ששווקו בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully