וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה ושברולט צונחות בסקרים

17.5.2010 / 9:27

סקר נאמנות מותגים שערך 'קונסיומר ריפורטס' מדיח את טויוטה מהפסגה בעוד הונדה ופורד משתפרות. שברולט ודודג' במצב ביש

טויוטה ממשיכה לאבד גובה. על אף סיום חיובי במאזן הכנסותיה ברבעון האחרון שהסתכם ב- 1.2 מיליארד דולרים לעומת 829 מיליון דולר אשתקד, היצרנית הגדולה בעולם מתקשה להתאושש בסקרי דעת הקהל בעקבות הריקול שפקד אותה והשלכותיו. על פי סקר נאמנות שנערך בחודש אפריל על ידי הירחון 'קונסיומר ריפורטס' בקרב 1,704 משתתפים, עולה כי רק 57 אחוזים מבעלי מכוניות טויוטה כיום, ישובו לרכוש כלי-רכב מתוצרתה גם בעתיד. זאת לעומת כ-70 אחוזים שאמרו שיעשו כך בחודש דצמבר האחרון.

מכירות טויוטה ירדו בחודשים ינואר ופברואר, בעוד היריבות מקבוצת הונדה ופורד עלו ושמרו על יציבות. 'קונסיומר ריפורטס' מדווח כי הונדה הייתה ראשונה בדירוג הנאמנות בחודש אפריל עם 68 אחוזים שהודו כי את ההונדה שיש להם כעת יחליפו רק בהונדה נוספת וחדשה – עלייה של אחוז ומעט לעומת חודש דצמבר. פורד שדורגה שלישית עם 61 אחוזי נאמנות היא המשתפרת הגדולה עם טיפוס של 3 אחוזים באפריל, מ-58 אחוזים לפני כחצי שנה. יותר ממחצית הנשאלים השיבו כי "מוניטין החברה הוא הגורם המשפיע ביותר על קניית מכונית חדשה".

צלילה גדולה סופגת גם חטיבת שברולט של ג'נרל מוטורס שעל פי נתוני הסקר האמריקני נפלה אל 49 אחוזי נאמנות לעומת 57 אחוזים ב-2009. קצת אחריה עוד מותג אמריקני בצרות - דודג', שמתנדנד בקצה החמישייה הראשונה עם הפחתה של 8 אחוזים באפריל לעומת 32 אחוזי נאמנות בחודש דצמבר. קרייזלר בעלת הבית של דודג' שוקלת לאחרונה אם יש מקום לצמצם את הזרוע הפרטית ולהרחיב את הענף המסחרי.

על אף התחזיות הקודרות טויוטה נמצאת לכאורה במגמת שיפור מסוימת בארה"ב. תכניות מימון חדשות ותמריצים כלכלים בחודשיים האחרונים, מפתים לקוחות לבוא ולרכוש מכוניות בשולחותיה בארה"ב. אולם, נראה כי השיבה לפסגת סקרי הנאמנות עדיין רחוקה ממנה מאוד, וכי נותרה לה עבודת מיתוג קדחתנית כדי להשיב את אמון הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully