וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר חדש לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

ירון אדרי

17.5.2010 / 10:38

עו"ד אוריאל לין יכהן כיו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים חצי שנה אחרי התפטרות קודמתו. אושרו גם תשעה חברי מועצה

עו"ד אוריאל לין נבחר לתפקיד יו"ר מועצת המנהלים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לין יחליף את זיוה פתיר שפרשה מתפקידה בחודש ינואר האחרון, מאז נותרה הרשות ללא יו"ר. המינוי אושר על ידי הוועדה לבדיקת מינויים בשרות הממשלתי ויחד עם מינויו של לין, אישרה הממשלה גם תשעה נציגים למועצת המנהלים של הרשות הלאומית שפוזרה בחודש נובמבר. חמישה נציגים נוספים יאושרו על ידי הממשלה בעתיד הקרוב.

ללין המכהן כיום בתפקיד יו"ר איגוד לשכות המסחר, ניסיון רב בתחום התחבורה. בעבר הוא שימש כיו"ר הוועדה לבטיחות בדרכים בכנסת והיה מיוזמי חובת השימוש בחגורת בטיחות בתחומי העיר. עוד שימש לין כיו"ר משותף בוועדת החקירה הפרלמנטרית לנושא תאונות דרכים ויו"ר הוועדה ללימוד תורת הנהיגה. בהיותו עו"ד, עסק לין בתחום התעבורה וכן פרסם מאמרים בתחום הבטיחות בדרכים. מחוץ לתחום התחבורה, כיהן כממונה על הכנסות המדינה, המנהל הכללי של משרד האנרגיה והתשתיות ויו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת ה-12.

"אישיותו של לין וניסיונו העשיר בתפקידים הציבוריים לצד בקיאותו בתחום הבטיחות בדרכים ומומחיות בתחומי החקיקה והמשפט יסייעו לתרום לפעילות המועצה ולהשגת יעדי הרשות", כך שר התחבורה ישראל כץ שהחליט על מינויו של לין.

עוד כאמור, בחרה הממשלה תשעה חברים למועצת המנהלים. עו"ד אילן בומבך שישמש גם כממלא מקום יו"ר מועצת הרשות; ד"ר רחל רותם מנהלת האגף לזהירות ובטיחות בדרכים במשרד החינוך שתכהן כחברת מועצה ראשונה; מירי כהן מנהלת תחום שירותי הצלה ועזרה ראשונה במשרד הבריאות; אליעזר רוזנבואיים משנה למנהל הכללי במשרד לביטחון פנים; מיכל קורקוס בוגרת תואר ראשון ושני בכלכלה ומנהל עסקים; יגאל מאור מנהל רשות הספנות והנמלים; תא"ל במיל' יורם כהן נציג ציבור בוועדה לבדיקת "מרכז לימודי נהיגה" ברשות הלאומית; יונתן קרני בוגר תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה ותואר שני במנהל עסקים; וערן כהן רפרנט תחבורה באגף התקציבים במשרד האוצר.

הממשלה צפויה לאשר בימים הקרובים שלושה חברי מועצה נוספים שאושרו לאחרונה. מדובר ביעקב משה אייכלר בעל היכרות מעמיקה של דיני התעבורה וצרכי הציבור החרדי בתחום הבטיחות, עו"ד גלית אחיעזרא סקרבין בעלת נסיון רב בקידום פרויקטים ופדול מיאדה מנהלת מכללת מתן. שני חברי מועצה נוספים נמצאים בימים אלה בהליכי אישור.

מייד עם אישור כל חבריה במהלך החודש הבא, תקיים מועצת המנהלים הנבחרת של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים את ישיבתה הראשונה. כאמור, פיזור המועצה הקודמת לפני יותר מחצי שנה והתפטרותה של פתיר יחד עם קיצוץ חד בתקציבה, החלישו את מעמדה של הרשות הלאומית שכחלק מתפקידה אמורה לבקר את פעילות משרד התחבורה בכל הקשור לטיפולו בתאונות הדרכים. יש לציין כי מאז חודש יולי 2009, פועלת הרשות ללא מנכ"ל לאחר שיאיר דורי נאלץ להתפטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully