וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיווק האופניים החשמליים מתרחב

17.5.2010 / 11:29

חברת 'מצמן את מרוץ' החלה בשיווק אופניים חשמליים כפתרון אלטרנטיבי ידידותי להתניידות עירונית. המחיר החל מ-4,500 שקלים

מהפכת האפניים החשמליים בישראל עוברת בימים אלה להילוך גבוה. אמש (ראשון) חשפה חברת 'מצמן את מרוץ' שני זוגות אופניים חדשים במסגרת מסיבת עיתונאים שערכה בגני-התערוכה בתל-אביב. בניגוד לחברות שנכנסו לענף זה שלא כחוק בסטנדרטים שאינם מתאימים לישראל, 'מצמן את מרוץ' מתהדרת בתקנים אירופים ובפריסה נרחבת של שירותי תיקון ואחריות של שישה חודשים עד שלוש שנים למערך החשמלי.

כצעד התחלתי תשווק החברה שני זוגות: הדגם היקר שתג המחיר עבורו כ-9,000 שקלים מוצאו מדנמרק ופותח ושווק על ידי חברת Raleigh הוותיקה ואילו השני מיוצר בסין ועלותו כ-4,500 שקלים. מחיר הסוללה – 2,500 שקלים. בחברה מצפים למכור כ-10,000 זוגות בשנה.

אופניי ה- Raleigh Sidorארוזים בשלדת אלומיניום קלה עם תמיכה במערכת הילוכים פנימית של שימאנו בעלת שמונה יחסי העברה ובשידוך למנוע חשמלי בעל שלוש תכונות בקרה לחסכון באנרגיה. הסוללה הנשלפת מסוג ליתיום-יון של 'פנסוניק' לה אורך חיים של 600 טעינות, שוכנת מאחרי מושב הרוכב (תחת הסבל) ומספקת טווח נסיעה של כ-50 ק"מ בין טעינות (כשש שעות משקע ביתי). כדי למנוע גניבתה, לסוללה הותקנה מערכת נעילה.

הזוג השני שנחת בישראל מופחת משמעותית במחירו מהדגם הדני ומגיע אלינו מחברת 'טוטם'. עלות זוג האפניים כ-4,500 שקלים והם נחשבים מעט נחותים בתרכובת. אלה אמורים להרחיב את הנגישות לקהל העממי שמעוניין לכסות מרחקים על חשמל דו-גלגלי, אולם האחריות הניתנת עבור המנגנון היא רק לחצי שנה. מסקירה חיצונית על גוף השלדה ניתן להבחין בהבדלים בין שתי הגישות; בעוד המוצר של ראלי אינו חושף חיווט בהגזמה, האפניים של חברת טוטם פשוטים בתכנונם וחשופים חוטים גלויים. מכנה משותף? משקל כללי של 23 ק"ג לכל אחד מהזוגות, ומשקל הרוכב מוגבל ל-100 ק"ג.

מילה על התקנים האירופים שחלים בישראל. לפני מספר חודשים עברה בכנסת תקנה לפיה רשאית יבואנית למכור אפניים חשמליים בישראל בכפוף למספר כללים: כך בין היתר גיל הרוכב לא יהיה מתחת ל-14 שנים (חובת חבישת קסדה), המנוע החשמלי כוחו התקני נאמד בהספק של 250 וואט והמהירות המרבית לא תחצה 25 קמ"ש. עוד דגש מהותי בתקנה כי להבדיל מזוגות אופניים החורגים מהכללים בישראל, נקבע כי הרוכב חייב לדווש כל הזמן בעת הרכיבה.

כמות המכירות בענף הדו-גלגלי החשמלי בעולם עולה בקצב מרשים מאז שנת 2007. באירופה ייכנסו לשימוש בשנה זו כמיליון זוגות אפניים חשמליים ובארה"ב צפויים להמכר השנה כ - 300,000 זוגות נוספים. כ-33 אחוזים מהאזרחים בארה"ב ובאירופה נעים על אפניים חשמליים בתחומי העיר. בהולנד למשל כ-47 אחוזים בחרו באפניים חשמליים כדי להגיע לעבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully