וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופרדו שמאים מחברות הביטוח?

ירון אדרי

18.5.2010 / 16:23

איגוד השמאים יערוך כנס מיוחד ובו ימשיך לקדם את הצעת החוק שתאסור על חברות ביטוח להעסיק שמאים מטעמן

איגוד שמאי הביטוח בישראל יוזם כנס מיוחד בו ידון על 'חוק השמאים'. מטרת חוק זה היא להסדיר את מקצוע השמאות וכן לנתק את הקשר בין עורך השומה לגורמים אינטרסנטיים בראשם חברות הביטוח.

'חוק השמאים' הוגש על ידי חבר הכנסת זאב ביילסקי לוועדת השרים לענייני חקיקה. הצעת החוק מבקשת לאסור את המצב הקיים כיום בו למעשה מאלצות לכאורה חברות הביטוח את המבוטחים להיעזר בשרותי שמאים מטעמה (שמאי חוץ) כדי לאמוד את נזקי מקרי הביטוח. באיגוד השמאים מציינים כי מדובר בניגוד אינטרסים שכן שמאי החוץ דואג לצמצם את הוצאות חברות הביטוח המשלמת לו על עבודתו, ודואג פחות למבוטח.

באיגוד השמאים מנסים מזה זמן רב להיאבק בתופעת שמאי החוץ, כאשר ענף הרכב הוא אחד המרכזיים בהם נדרש לדבריהם שינוי מהותי. כאן, פרט לירידת הערך לאחר מקרה הביטוח, חסכון בהוצאות חברות הביטוח עלול להיות על חשבון איכות ובטיחות. יש לציין כי בניגוד לשמאים בתחומים אחרים, שמאים בענף הרכב חייבים לעמוד תחת אישור משרד הממשלה הרלוונטי (תחבורה).

כדי לקדם את החוק והאינטרס הציבורי, באיגוד מבקשים כי גם שמאים אשר אינם נמנים על שורותיו ישתתפו בכנס כדי לעורר את המודעות ליתרונות החוק שהינו צרכני ממדרגה ראשונה לדבריהם, ולקדמו. בכנס שיתקיים ב-20 במאי בשעה 18:00 במכון מופ"ת בתל אביב (רחוב שושנה פרסיץ 15) ישתתף גם ח"כ ביילסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully