וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס LS למוסך

20.5.2010 / 8:48

חטיבת היוקרה של טויוטה תזמן למוסכים 11,500 מכוניות מסדרת הפאר LS בגלל תקלה במערכת ההיגוי. הריקול תקף גם לישראל

טויוטה מודיעה בימים אלה על ריקול (קריאת תיקון) ל-11,500 כלי-רכב מסדרת לקסוס LS בשל תקלה במערכת ההיגוי. מתוך המקבץ הנקרא למוסכים 4,500 יחידות נמכרו ביפן ועוד כ-7,000 בארה"ב ובאירופה. נכון לעתה המכוניות שתדרשנה להתייצב הן ה-LS460, ה-LS460L, ה-600LS, וה-LS600h. זהו הריקול השני בתוך זמן קצר מטעם חטיבת היוקרה לאחר שבחודש שעבר קראה לכ-13,500 דגמי לקסוס GX לעדכון תוכנת בקרת היציבות.

התקלה נוגעת בלעדית לדגמים המצויידים בבקרת ההיגוי המשולבת VGRS (סימול ל-Variable Gear Ratio Steering). זהו מנגנון שמקל על השליטה ברכב בתמרוני חנייה במהירות נמוכה, וכן פועל לייצב את הרכב בפיתולים על ידי שינוי יחסי העברה האלקטרונים בתיבה. על פי תלונות שהתקבלו במשרדי טויוטה ביפן עולה כי קיימת בעיה בתקשורת בין ההגה לגלגלי המכונית מאחר ואלה לא חוזרים למצבם הדרוש לאחר הפנייה. יחד עם זאת, המערכת שומרת על יכולת ההיגוי וההגה מתמרכז אוטומטית לאחר כמה שניות. דובר טויוטה הוסיף כי זוהי תקלה שמקורה הן בתוכנת המחשב והן במכניקה של המנגנון.

קריאת התיקון כוללת גם את ישראל, כפי שנמסר לוואלה! רכב מהיבואנית 'לקס מוטורס'. "לקסוס יפן הודיעה כי היא נערכת לקריאה לתיקון בדגמי ה-LS‏ דגם 2010. הקריאה מתייחסת למחשב מערכת ההיגוי. יצויין כי מדובר ב- 23 רכבים בישראל ועד סוף היום כל בעלי הרכבים יעודכנו בעניין ובדרכי הטיפול".

ריקול זה הוא עוד מקרה מתוך סדרת קריאות תיקון של טויוטה בשנת 2009. במהלכה זימנה למעלה מתשעה מיליון כלי-רכב להגיע למוסכים בגלל דוושת האצה שגורמת למכונית להאיץ מעצמה, ובשל בעיות במערכת הבלימה בכלי-הרכב ההיברידיים. ביום שלישי האחרון שילמה טויוטה את הקנס בגובה 16.4 מיליון דולרים שהטיל עליה הממשל האמריקני בעקבות הסתרת המידע על התקלות, ואף נאלצה להודות שידעה עליהן מאז 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully