וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכלה בחירת מנכ"ל לרכבת ישראל

אבי בר-אלי

20.5.2010 / 7:12

שני עובדי משרד התחבורה סיכלו את בחירתו של אורן מוסט באמצעות הצבעה שתוארה על ידי מקורבים כ"משוללת כל היגיון"; בעקבות כך ההצבעה הוקפא ההליך המכרזי

המכרז לבחירת מנכ"ל רכבת ישראל שבר שוב שיאים של ביזיון: שניים מבין שלושת חברי ועדת האיתור לתפקיד מנעו ברגע האחרון את בחירתו הצפויה של אורן מוסט, באמצעות דירוג שהוגדר בפי מקורבים כ"משולל כל היגיון".

המהלך יצר סערה בקרב הנוכחים בחדר הישיבות, בהם נמנו באותה שעה מבקר הפנים של החברה, היועץ המשפטי וכן משקיפים מטעם רשות החברות הממשלתיות. בעקבות האירוע, הוקפא הליך המכרז, ותוצאות הצבעת ועדת האיתור לא הובאו לאישור דירקטוריון החברה. הפרוטוקול של הישיבה הסוערת צפוי לעבור היום לעיונו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (כלכלי-פיסקלי), עו"ד אבי ליכט, להמשך טיפולו בתיאום עם רשות החברות הממשלתיות ומשרד המשפטים.

לאחר שנשללה במהלך הדיון האפשרות ל"הכשרת" ההצבעה התמוהה לכאורה של חברי ועדת האיתור, עומדות לפי הערכות בפני הגורמים הממשלתיים שלוש אפשרויות: עקיפת ועדת האיתור והבאת שמות שלושת המועמדים הסופיים לתפקיד לבחירה בידי דירקטוריון החברה (לפי סעיף 26ב' לחוק החברות הממשלתיות; קיום דיון חוזר בוועדה תוך הענקת ניקוד מחודש; או פיזור ועדת האיתור ועריכת מכרז חדש לתפקיד. לצד אלה, אם תמצא לכך ביסוס, עשויה לשכת היועמ"ש לבחון את האפשרות להורות למשטרת ישראל לפתוח בחקירת האירועים.

בתום חודשיים של הליך מכרזי רצוף תהיות וסימני שאלה קשים, זומנו ביום שני שלושת המועמדים הסופיים לתפקיד מנכ"ל הרכבת הבא, לסבב ראיונות אחרון בפני חברי הוועדה. שלושת המועמדים היו מנכ"ל חברת נתיבי היובל ששי שילה, תא"ל (במיל') איציק בן-טוב, לשעבר קצין תחזוקה ראשי ואורן מוסט, לשעבר משנה למנכ"ל סלקום.

ערב הראיונות הסופיים, דורג מוסט במקום הראשון מבין השלושה ובפער ניכר. בתום סדרת הראיונות, העניקה נציגת הציבור בועדת האיתור, השופטת (בדימוס) קיי בלנש, ציון של 9 נקודות למוסט - לעומת 4 נקודות לשילה. ואולם, אז החליטו שני חברי ועדת האיתור הנותרים - עובדי משרד התחבורה פיליפ פראן ועו"ד אביבה נסים-וולף - להעניק באופן זהה לשילה את הציון המקסימלי של 10 נקודות. זאת, בעוד נסים-וולף מעניקה למוסט נקודה אחת בלבד, ואילו פראן העניק לו רק חצי נקודה. הניקוד הדיכוטומי והתמוה של השניים, איפשר לשילה לעבור בסיכום הנקודות הסופי את מוסט ב-0.2 נקודות.

הצבעת שני חברי ועדת האיתור הכתה בתדהמה את הנוכחים בחדר הישיבות. ככל הידוע, לא הציגו חברי ועדת האיתור את נימוקיהם להצבעה, ולאחר סדרת התייעצויות הוחלט להקפיא את ההליך המכרזי. כינוס דירקטוריון הרכבת לאישור ההצבעה נדחה לפי שעה למועד לא ידוע. יש לציין, כי מתוך חברי הדירקטוריון שרשאים להצביע בסוגייה זו נמנות שתי דירקטוריות בלבד. זאת, לאחר יציאתו לחופשה של היו"ר, יעקב אפרתי, בעקבות מעצרו בפרשת תעשיות המלח.

הליך המכרז לבחירת מנכ"ל הרכבת הבא לווה זה מכבר בחששות להטייתו, כאשר בשבוע שעבר נפוצו שמועות עקשניות על כוונת חברי הוועדה להביא לפיזורה. מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "ועדת האיתור שמעה את שלושת המועמדים ועדיין לא התקבלה החלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully