וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היברידית, תעשי לי רעש

20.5.2010 / 16:45

יצרניות הרכב הגדולות בעולם ופרקליטי ארגון העיוורים והחרשים ניסחו תקנה שתחייב יצרניות בצליל רועש בכלי-רכב היברידים

בעתיד הקרוב תצטיידנה מכוניות היברידיות וחשמליות במערכת סאונד מרעישה במכוון על מנת לצמצם את הפגיעה בהולכי-רגל, ובכלל זה, כדי להגן על המגזר שסובל מראייה לקויה ואו שמיעה לא תקינה ונמצא ברמת סיכון גבוהה מהרגיל. כך הוחלט השבוע על ידי ברית יצרניות הרכב העולמיות בשיתוף הפרקליטים המייצגים את ארגון החרשים והעיוורים בארה"ב. בשבועות הקרובים תוגש הצעת חוק מגובשת לקונגרס האמריקני.

הגופים התאחדו לטפל בנושא החרישיות בכלי-רכב חשמליים והיברידים לאחר שמחקרים הראו שהמכוניות החשמליות של העתיד אינן פולטות רעש ממערכת ההינע, ובכך עלולות לסכן הולכי-רגל הנמנים בקבוצת הסיכון לעיל. טען אחד הפרקליטים המייצגים כי אפילו אנשים שרואים ושומעים מצוין לא שמים לב עד כמה הם קרובים להיפגע. "בתור מי שמטיילת ליד רחוב ביתי בוורגי'נה היכן שאין מדרכות, לא פעם קפצתי ממקומי מבהלה בגלל מכונית היברידית, לא שמעתי אותה מתקרבת בכלל". כך מספרת סגנית הנשיא בברית יצרניות הרכב, גלוריה ברקוויסט.

מחקר שנערך אשתקד על ידי ארגון הבטיחות האמריקני ה-NHTSA גילה כי מכוניות היברידיות (מנוע בערה משודך למנוע חשמלי) מסוכנות יותר להולכי-רגל מאשר מכוניות קונבנציונליות, לאור האפשרות לנוע על המנוע החשמלי לבדו בשטח עירוני ולטווח קצר. לדבריהם, עולה כי מכוניות כלאיים פוגעות בתדירות גבוהה בהולכי-רגל בסיטואציות בהן לא ניתן להבחין במכונית שנעה אל עבר איזורים הומי אדם.

הרפואה תבוא ככל הנראה במסגרת הכרעה על תקן סאונד מסוגנן שייקבע על ידי ארגון ה-NHTSA בתוך פחות משנה. תקן זה יחייב את כל היצרניות העולמיות להן מכוניות היברידיות או חשמליות להצטייד במנגנון שמפיק סאונד חזק דיו כדי להעיר את תשומת לב הסובבים ולמנוע אפשרות של פגיעה בהולך-רגל. הגופים המעורבים בנושא מדגישים כי יקבע סטנדרט אחיד וברור ולפיו תפעלנה היצרניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully