וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש שההליך לבחירת מנכ"ל הרכבת נגוע באינטרס פוליטי של השר כץ"

מאת אבי בר-אלי

23.5.2010 / 7:00

תנועת אומ"ץ מבקשת להורות על חקירת משטרה כדי לבדוק אם נציגי משרד התחבורה חויבו להצביע באופן תמוה בוועדת האיתור

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, למבקר המדינה ולמנהל רשות החברות הממשלתיות בבקשה לבחון אם נפל פגם פלילי או משמעתי בהתנהלותם של נציגי משרד התחבורה בוועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל. עוד מבקשת התנועה לבחון את מעורבותו לכאורה של שר התחבורה, ישראל כץ, בהצבעתם של הנציגים - ובמידת הצורך לפתוח בחקירה גם בעניין זה.

בפניית התנועה צוין כי הדירוג שלכאורה נתנו נציגי משרד התחבורה למועמדים, מעלה "חששות כבדים של תיאום עמדות מוקדם בין הנציגים לבין שר התחבורה, ושל הצבעה מגמתית ובלתי תלויה, באופן שתיתכן מעילה באחריות הציבורית". עוד טוענת התנועה כי החששות בדבר התנהלותו של השר כץ גוברים לאור דו"ח מבקר המדינה, שתקף בעבר בחריפות את המינויים הפוליטיים שבוצעו במשרד החקלאות בעת כהונתו של כץ.

בתנועה פנו כמה ימים לפני כן למבקר המדינה ולמנהל רשות החברות בטענה כי הליך איתור המנכ"ל לרכבת מעלה סימני שאלה קשים וכי "מתעורר חשש כי הוא נגוע באינטרס פוליטי לכאורה של שר התחבורה למנות מועמד מטעמו". לאור חששות אלה ביקשה התנועה כי תבוצע בדיקה של הליך המינוי לאלתר, כדי שניתן יהיה להשפיע בזמן אמת על בחירה ראויה של מנכ"ל.

במקביל, פנתה תנועת אומ"ץ למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, בבקשה להורות על חקירת משטרה בנושא. זאת, כדי לברר "אם שני נציגי משרד התחבורה היו שותפים לעבירה של הפרת אמונים ופעלו מתוך שיקולים ואינטרסים זרים, ואם פעלו על דעת עצמם או שחויבו לעשות זאת בידי גורם כלשהו במשרד התחבורה או מחוצה לו". לטענת אומ"ץ החקירה חיונית "כדי למנוע חזרה למצב של פוליטיזציה בניהול רכבת ישראל, אחד התאגידים הגדולים במשק".

פניותיה של תנועת אומ"ץ נעשו בעקבות שורת פרסומים ב-themarker, לפיהם המכרז למנכ"ל הרכבת מלווה בחששות להטייתו ובמעורבות פסולה של גורמים פוליטיים בהצבעת חברי הוועדה. חששות אלה הגיעו לשיאם לפני כשבוע, אז הצביעו שניים מבין שלושת חברי ועדת האיתור - שניהם עובדי משרד התחבורה - באופן תמוה שמנע את בחירתו של המדורג הראשון, אורן מוסט, והביא להקפאת המכרז והעברת הנושא לטיפולו של היועץ המשפטי לממשלה.

מלשכת שר התחבורה נמסר בתגובה: "לשר אין כל מעורבות בהליך איתור מנכ"ל רכבת ישראל, וכל טענה מסוג זה משוללת כל בסיס ומהווה שקר, גם אם היא מובאת במסגרת בקשה לבדיקה, ותוך שימוש במילה לכאורה. ועדת האיתור הוקמה ומתנהלת בידי דירקטוריון חברת רכבת ישראל, ובהתאם לנוהל שנקבע בידי רשות החברות שאמורה לפקח על ההליך. בסופו של ההליך, ועדת האיתור מביאה את החלטתה לדירקטוריון הרכבת, והוא מביאה לאישורם של שרי התחבורה והאוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully