וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטויוטה תהיה רודסטר חשמלית?

23.5.2010 / 10:23

טויוטה תרכוש נתח מניות בשווי 50 מיליון דולר מטסלה בעוד האמריקנית תקבל בתמורה מפעל ייצור משוכלל. "אתגרים חדשים לעתיד"

באירוע חגיגי שנערך בסוף השבוע בפאלו אלטו קליפורניה, הכריזו שתי יצרניות הרכב טויוטה וטסלה על שיתוף פעולה נרחב בתחום ההנעה החשמלית. במסגרת ההסכם בין השתיים תרכוש טויוטה בכ-50 מיליון דולר מניות טסלה ביום בו היא תונפק לציבור, שעה שהאמריקנית מעמק הסיליקון תקבל גם את מפעל הייצור בפרמאונט ותנצל את מתקניו לחבר את הטסלה S סדאן החשמלית.

במסיבת העיתונאים נכחו מושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר, מנכ"ל טויוטה אקיו טויודה ומנכ"ל טסלה אלן מוסק, שממתין בדריכות להפעלת השותפות. "נייצר כמות גדולה של מכוניות ונחזיר מפוטרים לעבודה", כך ציין. טויוטה פתחה בשיחות רשמיות עם טסלה אודות האפשרות לאיחוד כוחות, לאחר שמנכ"ל החברה היפנית התרשם מאוד מנסיעת מבחן שערך לרודסטר של טסלה בארה"ב. בעקבות התנסותו שיגרה החברה בכיר נוסף לבדוק את כישוריה של הסדאן S, וזה שב לבית היצרן עם בשורות חיוביות ומשם התגלגלו הדברים במהרה.

עבור טויוטה אין ברכישה ובהסכם דרישה בהיערכות מחודשת. ברבעון שחלף החליטה לשדרג את המערכות החשמליות בכלי-רכב עממיים תוך שהיא עורכת סבב שיחות בעמק הסיליקון למציאת פרטנר מתאים. מהלך זה הוא מיצוי החלטתה לחלוק את הבנתה עם אחת מן החברות האמריקניות העוסקות בכך באופן כמעט בלעדי. טסלה נתפשה בעיניה כשותפה הטובה מכולן, מאחר והיא מרכזת סיקור תקשורתי גדול בארה"ב ואסרטגיית השיווק שלה גורפת הצלחה.

מצידה של טסלה מזרזת החבילה את השלמת התכניות להרכבתה של ה-S סדאן, המשפחתית החשמלית לה טווח נסיעה של 310 ק"מ בין טעינות. מפעל הייצור NUMMI שעד אפריל האחרון היה תחת בעלות טויוטה שהפעילה בו קווים לייצורן של מכוניות עממיות כמו הקורולה, טאקומה והמטריקס, ישרת אותה החל מהקיץ. על פי הערכותיו של מוסק, תוכל טסלה לייצר במפעל זה כ-20 אלף מכוניות בשנה שתעבורנה פיקוח קפדני תחת 1,000 עובדים. בעוד מספר שנים תתווספנה להיצע מכוניות חדשות או אז יגדל היקף המועסקים לכ-7,000 איש.

האפשרות של מכונית כלאיים משולבת בין טויוטה לטסלה בהחלט עומדת על הפרק אם כי נמצאת תחת סימן שאלה גדול. בכירי היצרנית היפנית טוענים כי למרות היוזמה בינה לבין טסלה שתעלה את ה-S לכבישים בעוד שנה וחצי, התכניות לייצר מכונית חשמלית משל עצמה בשנת 2012 (על פי מרשם ההתכנות) תתקיים כפי שהבטיחה, ואין שום סיבה נראית לעין לעיכובים. אז מה בכל זאת באופק? האם ה-MR2 תחזור עם שקע חשמלי בירך? אולי בעתיד הרחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully