וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה חובת חינוך תעבורתי בביה"ס

23.5.2010 / 13:54

בישיבת ממשלה שנערכה היום (ראשון) הוחלט לבטל את חובת הוראת החינוך התעבורתי בבתי הספר. כך נלחמים בתאונות?

חינוך, לא ימנע תאונות, כך ככל הנראה מאמינים בממשלת ישראל. בישיבת ממשלה שנערכה היום התקבלה החלטה לבטל את חובת החינוך התעבורתי בבתי הספר ולהעביר את הנושא לשיקול דעתו של משרד החינוך ולטיפולו התקציבי.

ההחלטה להעביר שיעורי בטיחות בדרכים לילדים מגיל גן ועד לכיתה יב' התקבלה עוד בשנת 1993 וזו תוקצבה ב-50 מיליון שקלים בשנה, כחלק מהמאבק הלאומי בתאונות הדרכים. אולם, מאז, הידלדל התקציב המופנה לפעילות זו עד שהגיע לכדי 11 מיליון שקלים בשנת 2009.

בעקבות זאת, ארגון המורים הגיש בג"ץ על כך שבשל הקיצוצים והתייחסות המדינה לנושא, לא ניתן לקיים חינוך תעבורתי במערכות החינוך בישראל. לאחר דיון בנושא, חייב בג"ץ את המדינה להתייחס לדבר וכן התקבלה החלטה להעלות את נושא החינוך התעבורתי להחלטת ממשלה.

בשבוע שעבר אכן עלה הנושא לדיון, ובו הועלתה ההצעה לבטל את החובה משנת 93 ולקבוע במקומה שלימודי התעבורה יהיו באחריות משרד החינוך והוא זה שיקבע מה יהיה התקציב לכך יחד עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שתעביר גם היא תמיכה כספית לנושא.

השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן התנגד להחלטה זו ולבסוף ראש הממשלה דחה את ההחלטה בנושא למועד אחר. היום, בצעד חריג וללא קשר לסדר יום דיוני הממשלה, התקבלה החלטה סופית שמודיעה על ביטול החובה ללימודי חינוך תעבורתי בבתי הספר. שר התחבורה ישראל כץ שנכח בדיון, נמנע בהצבעה היום, למרות שעל פי הציפיות, היה עליו להתנגד לביטול. השר כץ: "אינני יכול לתת בשעה זו יד לקיצוץ בחינוך התעבורתי מצד שני לא הצבעתי נגד כדי לתת למשרד החינוך אפשרות להסדיר את הנושא".

בעקבות ההחלטה, כך נמסר ממשרד התחבורה, התקבלה הצעת ההחלטה חדשה בממשלה האומרת כי בשנתיים הבאות הממשלה תגדיל את תקציב החינוך התעבורתי כדי שיענה על הצרכים. כמו כן, בזמן הקרוב יתקיים דיון מקצועי בין משרדי התחבורה, חינוך והאוצר כדי לקבוע את היקף החינוך התעבורתי לשנתיים הקרובות ואת מקורות המימון.

כך לא נלחמים בתאונות

החלטת הממשלה ואי התנגדות משרד התחבורה לנושא אינה יכולה להיות תמוהה יותר לדעתנו. דווקא בתקופה בה מספרי ההרוגים מציגים עליה מדאיגה, בוחרת הממשלה לוותר על הדבר החשוב ביותר בבטיחות בדרכים והוא החינוך. לטעמנו, רק חינוך מגיל 0 לזהירות בדרכים יכול להוביל לשינוי של ממש בכבישי ישראל. במקום זאת, מתוך רצף פרסומים שמגיעים ממשרד התחבורה, אכיפה בעזרת אמצעים אלקטרוניים אשר פוגעת בכיסי הנהגים, הוא זו שתפתור את בעיית הבטיחות בדרכים, או לכל הפחות תעשיר את הקופה הלאומית.

מעמותת אור ירוק נמסר בתגובה למהלך: "עמותת אור ירוק נדהמת מהחלטתו של ראש הממשלה לבטל את החינוך לתעבורה לתלמידי בתי הספר בישראל. מדובר בהחלטה אומללה אשר עלולה להוביל למותם של עוד נהגים צעירים בכביש.
בנוסף לכך לא יעלה על הדעת שהשר האחראי על נושא התחבורה והבטיחות בדרכים, מר ישראל כץ, ימנע בהצבעה כה חשובה. השר כץ מוכיח שוב שהוא בורח מאחריות בכל הקשור למלחמה בקטל בדרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully