וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו פתוחה להמראה

25.5.2010 / 9:05

ה-B3S של סדנת אלפינה משתמשת בשני מגדשי טורבו ו-400 כ"ס בכדי להאיץ ל-300 קמ"ש. במה לאחוז, בגג או בצוואר?

כשסוקרים מכוניות ב.מ.וו משופרות מתייחסים תדיר לחטיבה M או לסדנאות שיפורים ראוותניות. אך בקרב מושבעי המותג הגרמני קיימת חיבה גדולה מאוד כלפי סדנת אלפינה המיתולוגית שמוצאה מחבל בוואריה. הסיבה היא שאלפינה אינה מוגדרת כ"סדנת שיפורים", כי אם חברת ייצור של ממש. ובתור מותג אוטונומי, היא מרשה לעצמה להסיר את הכיתובים המקוריים ובמקומם להדביק את כיתובי המותג על דלת תא המטען ועל יתר חלקי הפח.

ה-BS3 בי-טורבו היא דוגמה מצויינת למכונית של ב.מ.וו שעברה שינויים תחת צוותיה – במקרה לעיל ה-335 קבריולה שהוסרו ממנה כל פרטי הזיהוי המקוריים. היא מבוססת על מכונית תצוגה שהציגה החברה בתערוכת הרכב בז'נבה לפני למעלה מחודשיים, וכבר במעמד ההשקה השתרך תור ארוך של מבקשים שמוכנים להיפרד מסכומים לא נמוכים כדי שתייצב אחת בחנייה הביתית, על אף שהמחיר כלל לא פורסם. אז מה כל כך מיוחד בה חוץ מהשם?

ראשית כל, המנוע. בחזיתה של ה-BS3 שוכנת יחידת בנזין שישה צילינדרים בנפח 3.0 ל' טווין-טורבו, המפיקה כ-400 כ"ס ב-6,000 סל"ד וכ-56.7 קג"מ ב-4,500 סל"ד. כלומר בשיקלול ראש בראש מול המקור מדובר בעלייה של כ-100 כ"ס על פני ה-335 הסטנדרטית. השידוך באלפינה הוא לתיבה אוטומטית בלבד עם שישה הילוכים. היא משגרת את גלגליה האחוריים של הבווארית המשופרת ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות ומהירותה המרבית היא כ-300 קמ"ש.

אלפינה מציינת עוד כמה פרטים במסגרת התכנית, כצריכת דלק של כ-9.7 ליטר ל-100 ק"מ, ונתון פליטת CO2 של 224 גק"מ. אכן עניניים איזוטריים למי שטס על האוטוסטראדות ב-300 קמ"ש בבימרית פתוחה. את המחיר הסופי תפיץ הסדנה בסביבות יולי, עם מכירות ראשונות בבריטניה ובאירופה במהלך הקיץ. מעניין אם נכללת בחבילה תכנית כושר לחיזוק שרירי הצוואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully