וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקון היברידי רק במוסך מוסמך

ירון אדרי

24.5.2010 / 16:05

משרד התחבורה: שירות לכלי-רכב היברידיים יתאפשר אך ורק במוסכים שהוסמכו לכך בשל סכנת התחשמלות

מוסכים לא יאושרו לטפל בכלי-רכב היברידיים ללא הסמכה מיוחדת, כך בהוראה חדשה שמפרסם היום (שני) אגף הרכב שבמשרד התחבורה. מדובר בהודעת אזהרה שהועברה לכלל המוסכים בישראל לפיה חל איסור מוחלט לטפל ברכב היברידי על ידי מי שלא הוסמך לכך וזאת בשל הסכנה הכרוכה בעבודה בסביבת מתח גבוה – כ-650 וולט במערכות החשמליות של כלי-רכב אלה.

בהתאם לנוהל החדש, על כל נותני השירות לכלי-רכב היברידיים חלה החובה להכיר את כללי הבטיחות והמגבלות הרלוונטיים לטיפול במערכות החשמל שלהם. האחריות לכך מוטלת על המנהל המקצועי במוסך שחייב להבהיר זאת לעובדיו. מכאן, שבעלי כלי-רכב היברידיים ככל שזה נראה כעת יחוייבו להמשיך ולטפל במוסכים מורשי יבואן גם מעבר לתקופת האחריות וזאת מכיוון שכמות קטנה יחסית של מכוניות היברידיות אינה מעודדת בעלי מוסכים פרטיים לעבור את ההכשרה הנדרשת.

מנתונים שמפרסם משרד התחבורה עולה כי בכבישי ישראל נעים כ-8,900 כלי-רכב היברידיים, כ-1,100 מהם נוספו מתחילת השנה. לדברי השר הממונה ישראל כץ משרדו מעודד השימוש בכלי-רכב אלה, והגידול השנתי עומד על כ-25 אחוזים. "משרד התחבורה אינו חוסך במאמצים לבחון שימוש בכלי-רכב עם הנעות אלטרנטיביות ומיישם את הפתרונות הנהוגים כיום בעולם", כך כץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully